۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۵۶۰۹۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین مطرح کرد؛

ضرورت مقابله با فعالیتهای گسترده فرقه های انحرافی در فضای مجازی

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به ضرورت مقابله با فعالیتهای گسترده و سازمان دهی شده فرقه های انحرافی در فضای مجازی، گفت: باید به منظور جلوگیری از فعالیت های گروه های انحرافی و فرقه های ضاله در فضای اینترنت جنبش های تبلیغی بسیاری در فضای مجازی تشکیل شود.
حجت الاسلام علی نعمت الهی

حجت ‌الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره نحوه برخورد با نحله‌های انحرافی نوظهور، گفت: امروزه باید با بهره مندی از پژوهشگران با مبانی فکری و روانی این نحله‌های انحرافی بیش از پیش آشنا شویم و راه کارهای لازم را به منظور برخورد با این نحله ها ارائه دهیم.

حجت الاسلام نعمت اللهی در ادامه افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین علل موفقیت گرایش‌های عرفانی انحرافی در کشور نبود اطلاع و آگاهی کافی افراد در مورد عرفان اصیل اسلامی است، از این رو اطلاع‌رسانی در این باره جهت شناخت اصل دین در مسائل معنوی و شناخت ادعاهای دروغین لازم است.

وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «لا ینتشر الهدی الا من حیث تنتشر الضلال» از هر راهی که ضلال و گمراهی آمد هدایت از همان راه می‌آید، ابراز کرد: برای مقابله با گمراهی باید به همان ابزاری متوسل شد که گمراهی از طریق آن به جامعه وارد شده است، هر چند از ابزار دیگر می‌توان استفاده کرد ولی مقابله به مثل با ابزار انحراف، نوعی همانندی را می‌طلبد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت اینکه فرقه های انحرافی امروز در فضای مجازی فعالیت های گسترده و سازمان دهی شده را دنبال می‌کند، بیان کرد: باید به منظور جلوگیری از فعالیت های گروه های انحرافی و فرقه های ضاله در فضای اینترنت جنبش های تبلیغی بسیاری در فضای مجازی تشکیل شود.

وی در ادامه اضافه کرد: برای جلوگیری از انحراف جوانان، علاوه بر اطلاع‌رسانی و مقاوم‌سازی، پر کردن اوقات فراغت هم لازم است که در اینجا آموزش و پرورش، سازمان تربیت بدنی، صدا و سیما و سایر سازمان های مربوطه می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

حجت الاسلام نعمت اللهی در پایان گفت: مسؤولان فرهنگی در تولید محصولات فرهنگی دقت کنند و اجازه ندهند مسائل خرافی و کفرآلود جایگزین عقاید صحیح شود که بسیاری از عقاید عرفانی انحرافی از طریق محصولات فرهنگی مثل کتاب، فیلم، مجله یا سایت‌های اینترنتی در جامعه ترویج می‌شود./853/303/ب2

ارسال نظرات