۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۴۵۶۱۰۴
عضو شورای شهر مشهد:

فرهنگ و تمدن از نوع ابلاغی نیست

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه فرهنگ و تمدن از نوع ابلاغی نیست، گفت: هرکجا موفقیتی وجود دارد پشتوانه اش اتاقهای فکری بوده است که دانشگاه ها و حوزویان و کارشناسان در آنها حضور داشته اند.
آصفی یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد آصفی یزدی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در نشست تخصصی مشهد و الزامات فرهنگی شامگاه سه شنبه 27 مهر در تالار دکتر رجایی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در این فرصتی که 2017 ایجاد کرده ست نباید متوقف شویم و با یک دیدگاه عمیق راهبردی در بسته تاریخ با هدفگذاری شناسایی، تقویت و ارتقای هویت تاریخی، دینی و مذهبی و انقلابی تلاش کنیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه فرهنگ و تمدن از نوع ابلاغی نیست، تصریح کرد: هرکجا موفقیتی وجود دارد پشتوانه اش اتاقهای فکری بوده است که دانشگاهها و حوزویان و کارشناسان در آنها حضور داشته اند.

عضو کمیسیون ویژه نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: آنچه که در قدم اول، زائر و گردشگر در بدو ورود به مشهد با آن مواجه می شود همین مبلمان و المانهای ثابت و دایمی شهر است.

وی ادامه داد: یکی از الزامات فرهنگی 2017، استمرار مبلمان شهری و المانهای ثابت و ماندگار شهری همراه با پیامهای تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی است.

کارشناس فرهنگی و رسانه با بیان اینکه موضوع مهم دیگر فرهنگ میزبانی در این شهر است، تصریح کرد: از دیگر الزامات فرهنگی 2017 ارایه یک الگوی تمام عیار انسان فرهنگی به عنوان میزبان در مشهد است.

وی ادامه داد: اولین گام برای برقراری ارتباط موثر با دیگران مهارت کلامی است و باید زبان طرف مقابل را درک کرد و به همین دلیل در آئین نامه جدید شورای شهر این مطلب به تصویب رسید که تابلوهای راهنمای ما در سطح شهر به سه زبان باشد.

یکی از مهمترین الزامات مهم 2017، فراهم کردن شرایط مناسب برای میزبانی است  

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: بنابراین یکی از مهمترین الزامات مهم 2017، فراهم کردن شرایط مناسب برای میزبانی است.

آصفی درباره برنامه های شورای اسلامی شهر مشهد درباره مشهد 2017 گفت: ما در حوزه اجتماعی، زیارت و فرهنگی برنامه‌های کلان، چشم‌انداز و سیاست‌ها را مشخص کرده‌ایم.

وی  با بیان اینکه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و کارگروه‌های زیادی تشکیل شد و دانشگاهیان کمک کردند و به برنامه‌های خوبی رسیدیم، اگر در حاشیه شهر اتفاقات خوبی می‌افتد به دلیل اثرات همین کارگروه‌ها بوده است.

عضو شوراى اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: از دانشگاه با تمام وجود درخواست می‌کنیم به کمک مشهد 2017 بیاید و در درازمدت به مردم این سرزمین کمک کنند.

عضو کمیسیون ویژه نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از مصوبه هیأت‌ وزیران درباره مشهد 2017  گفت: ما این مشکل ترجمه را در برجام هم دیدیم که کشور را با چالش مواجه کرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: شوراى اسلامی شهر مشهد در این مصوبه دیده نشده است و غایب بزرگ در شوراى سیاست‌گذاری بود و در این شورا دعوت نشده است.

وی گفت: شهردارى 11 برنامه برای مشهد 2017 دیده است که اعطای نشان خادمین تقریب بین مذاهب، جایزه بین المللی گوهرشاد، مجسمه سازان جهان اسلام و کنگره معرفی چهره های بزرگ جهان اسلام از جمله آن‌هاست./201/934/ب1

ارسال نظرات