۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۴۵۶۱۰۵
امام جمعه شهرستان سنقر:

علم لدنی به واسطه تطهیر نفس به انسان عطا می شود

امام جمعه شهرستان سنقر با اشاره به اینکه علم لدنی به واسطه تطهیر نفس به انسان عطا می شود، گفت: باید ظرف وجودی انسان برای درک معارف دین و اهل بیت پاک و طاهر باشد تا بتواند در جامعه اثرگذار بوده و منشأ نور و علم خداوند شود.
حجت الاسلام مجید صفدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید صفدری امام جمعه شهرستان سنقر عصر امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران این شهرستان با اشاره به خطبه 220 نهج البلاغه ابراز داشت: عالم حقیقی عاقل بوده و از نعمت عقل بهره مند است.

امام جمعه شهرستان سنقر تصریح کرد: روح انسان منشأ سعادت و یا شقاوت او است، اگر روح انسان بیمار و آلوده شد انسان می میرد و این مرگ مرگ جسمی نبوده و مرگ روحی است.

وی خاطرنشان کرد: مرگ روحی سبب می شود هلاکت در دنیا و آخرت نصیب فرد شود و در دنیا زندگی انسان را در حد زندگی حیوانی تنزل می دهد که تنها با خوردن و خوابیدن و بازیگوشی روزگار می گذراند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: کسی که روح خود را از آلودگی ها پالایش کند به حقیقت زندگی دست یافته و هم زندگی دنیوی و هم زندگی اخروی خود را آباد می کند.

این مسؤول یادآور شد: وقتی روح انسان از آلودگی ها و گناهان پاک شد باطن انسان بستری برای دریافت فیوضات و رحمت و علم الهی می شود.

حجت الاسلام صفدری مطرح کرد: علمی که به واسطه تطهیر نفس از سوی خدا به انسان عطا می شود همان علم لدنی است یعنی حصولی و اکتسابی نیست، وقتی در وجود انسان نور ایجاد شد از اموری مطلع می شود که دیگران درک نمی کنند.

امام جمعه شهرستان سنقر اظهار داشت: اگر ظرف وجودی انسان آلوده باشد هر چیز پاک و طاهر که در آن ریخته شود نه تنها اثری ندارد بلکه آلودگی ظرف وجودی به سایر امور نیز سرایت می کند.

استاد حوزه علمیه در پایان عنوان داشت: باید ظرف وجودی انسان برای درک معارف دین و اهل بیت علیهم السلام پاک و طاهر باشد تا بتواند در جامعه اثرگذار بوده و منشأ نور و علم خداوند شود./202/857/ب1

ارسال نظرات