۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۵۶۱۰۷
آیت الله مجتهد شبستری:

استاندارد یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه تبریز با اشاره به الزامات تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، گفت: تولید محصول با کیفیت و منبطق بر استانداردهای مطلوب موجب شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد.
آیت الله مجتهد شبستریپ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار فرشی حق رو مدیرکل اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی با بیان اینکه مدیریت استاندارد یک امر حساس است، اظهار داشت: مسآله استاندارد از نظر شرعی، اقتصادی و ایمنی یک مسأله مهم برای جامعه بوده و باید مورد توجه دقیق قرار گیرد.

وی افزود: در مسأله تولید آنچه باید بیش از پیش مورد توجه واقع شود توجه به کیفیت بالای محصولات است و باید همه استاندارد های کیفی رعایت شود، مخصوصاً در شرایط کنونی که بنا به دستور مقام معظم رهبری سال جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده نباید چشممان به خارج باشد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولیدات با کیفیت و اتکا به خود، نه تنها در داخل کشور بی‌نیاز می‌شویم بلکه می‌توانیم کالاهای تولیدی را به دیگر نقاط دنیا صادر کنیم و این مساله باید در الویت و دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر کیفیت نباشد کالا را نمی‌خرند و از یک طرف حیثیت کشور در خطر می افتد، از این رو عدم استاندارد بودن یک عیب برای کالا محسوب می‌شود، چرا که اگر کالا از نظر کیفیت مرغوب باشد مردم به دنبال کالاهای خارجی نمی‌روند و بیشتر در داخل به این دلیل به اجناس خارجی تمایل دارند که بعضاً کالاهای داخلی از کیفیت لازم برخوردار نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رعایت استانداردها یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: کالاهایی که در داخل و در حوزه‌های مختلف تولید می‌شود باید برای صادرات کاملاً حساب شده و با استاندارد باشد چرا که از نظر اقتصادی مهم و اهمیت بسیار بالایی دارا است.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ استاندارد در جامعه، خاطرنشان کرد: با توجه به همه این مسائل، استاندارد بودن یک مسأله ضروری، عرفی، عقلی، منطقی و شرعی است، از این رو وظیفه هر مسلمانی است تا این مسائل را رعایت کند و محصولاتی با کیفیت را برای جامعه عرضه کند.

آیت الله شبستری با بیان اینکه سازمان استاندارد در حد مقدور زحمت می‌کشد و در ضمن بازرسی و با افراد متخلف بر اساس مقررات برخورد می‌کند، گفت: در اجرای قوانین نباید اجحافی شده و همه مقررات و قوانین باید حساب شده و رعایت شود، همچنین متخلفان را نباید به حال خود رها کنند و اگر تولیدات نامرغوبی تولید کرده‌اند که برای جامعه عوارضی ایجاد کرده باید در صورت داشتن دیه، جریمه را پرداخت کند./202/854/ب1

ارسال نظرات