۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۵۶۱۲۳
عضو هیأت‌ علمی دانشگاه تهران:

بازی برای کودکان سرمایه بزرگی است

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه تهران گفت: بازی کردن برای کودکان سرمایه بزرگی است بنابراین برای آموزش رسمی آنها عجله نکنید.
غلامعلي افروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی افروز، عضو هیأت‌علمی دانشگاه تهران امروز در مراسم رونمایی سایت فرزند پرتال (پرتال جامع تربیت کودکان و نوجوانان)، که در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: کودکان در 7 سال اول زندگی خود بسیار محبت‌پذیر و عطوفت‌پذیر هستند بر همین اساس 7 سال ابتدائی زندگی آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) در برخورد با کودکان بسیار مهربان و باعطوفت برخورد می‌کردند، اظهار داشت: کودکانی که در 7 سال اول زندگی با مهربانی، عدالت، احسان و صبر پرورش یابند از شخصیت بهتری نسبت به سایرین برخوردار می‌شوند.

عضو هیأت‌علمی دانشگاه تهران افزود: اگر کودکان در دوران 7 سال اول زندگی خود از هر نظر غنی شوند طی 7 سال دوم تربیت راحت‌تری خواهند داشت.

افروز بابیان اینکه والدین برای رفتن فرزندان به مدرسه عجله نکنند چراکه کودکان باید دوران بچگی خود را طی کنند، ابراز کرد: بازی کردن برای کودکان سرمایه بزرگی است بنابراین برای آموزش رسمی آنها عجله نکنید، مشاهده‌ شده است بچه‌های متولد نیمه دوم سال که یک سال دیرتر به مدرسه می‌روند موفقیت بیشتری کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه تربیت کم کردن فاصله بین توان بالقوه و بالفعل انسان است، بیان داشت: واژه‌های انضباطی بچه‌ها را خسته می‌کند اما واژه‌های عاطفی سیری‌ناپذیر هستند و بر همین مبنا باید به دنبال زبان عاطفی با فرزندان باشیم.

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه تهران، بابیان اینکه بچه‌ها باید قلبا از ما تمکین کنند، عنوان کرد: اگر امروز تمکین بچه‌ها کمتر شده به‌این‌علت است که بلوغ آنها سه تا چهار سال کاهش پیداکرده است بسیاری از کسانی که ما کودک محسوب می‌کنیم نوجوان هستند.

افروز در پایان خاطرنشان کرد: پدر و مادران الگوهای مؤثری برای فرزندانشان هستند چراکه آنان سنگربان و باغبان فرزندان خود هستند./202/807/ب1

ارسال نظرات