۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۵۶۱۲۸
امام‌جمعه اقلید تأکید کرد؛

لزوم ورود مؤثر مسؤولان کشور در حوزه فرهنگی

امام‌جمعه اقلید با تأکید بر ضرورت ورود مؤثر و اقدام عملی مسؤولان کشور در حوزه فرهنگی گفت: اگر متولیان فرهنگی در دوره‌های مختلف پر قدرت وارد میدان می‌شدند امروز بسیاری از مشکلات فرهنگی و آسیب‌های موجود در جامعه به‌ وجود نمی‌آمد.
حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی، امام جمعه اقلید

به گزارش خبرگزاری رسا از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی، امام‌جمعه اقلید، عصر امروز در جلسه قرارگاه فرهنگی نماز جمعه با بیان اینکه آسیب‌ها و ناهنجاری‌های ناشی از استفاده نادرست از فضای مجازی تا حدود بسیاری مشخص است، بر لزوم ارائه راه‌کارهای علمی و تخصصی برای جبران آن تأکید کرد.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن تصریح کرد: دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی به نتیجه رسیده‌اند که تنها با جنگ نرم، تضعیف باورهای ملی و مذهبی و ترویج فرهنگ نادرست و غلط می‌توانند به ما ضربه زده و به اهداف خود دست یابند از این‌رو باید با دقت، درایت و بصیرت مسائل فرهنگی کشور را مدیریت کرده و فرصت نفوذ و تأثیرگذاری را از دشمنان بگیریم.

امام‌جمعه اقلید بیان کرد: با توجه به جایگاه و اهمیت معارف فرهنگی، دینی، مذهبی، اجتماعی و... باید به آن‌ها بها داده شود و در راستای ترویج نهادینه کردن آن در جامعه احساس مسؤولیت کنیم.

حجت الاسلام طالبی از عدم ورود مؤثر مسؤولان به حوزه فرهنگی کشور گلایه و بیان کرد: اگر اولیای فرهنگی کشور و دولت‌مردان در دوره‌های مختلف اقدامات مفید و مؤثری انجام می‌دادند و پر قدرت وارد میدان می‌شدند امروز بسیاری از مشکلات فرهنگی و آسیب‌های موجود در موارد متعدد حل شده بود یا به وجود نمی‌آمد.

امام‌جمعه اقلید در پایان سخنان خود بر لزوم توجه به حقیقت و محتوای مسائل و درک واقعی دین و احترام به اهل‌بیت(ع) تأکید کرد و توضیح داد: مسؤولان، صاحب‌نظران و نخبگان باید در عرصه فرهنگی کشور و مقابله با آسیب‌ها و تهاجم فرهنگی محکم، مؤثر، علمی، عمیق و تأثیرگذار وارد میدان شوند.

شایان ذکر است، این مراسم با حضور معاون فرماندار و رؤسای آبفای روستایی، هیأت رزمندگان اسلام اقلید، کانون فرهنگی، تربیتی شهید کوثری، آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌های آزاد اسلامی، کارشناسان دانشگاه دولتی و فرهنگیان و مسؤول کمیته فرهنگی قرارگاه نمازجمعه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد./102/919/ب1

ارسال نظرات