۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۵۶۱۳۱
رییس کمیته امداد امام خمینی خبر داد؛

راه اندازی صندوق قرض الحسنه برای مددجویان در خراسان جنوبی

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به صندوق قرض الحسنه ولایت امداد، گفت: قرض الحسنه را داریم در کشور رونق می دهیم، مکتب نیازمندان قرض الحسنه است بنابراین شعبه این صندوق در استان آماده افتتاح است.
سید پرویز فتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شامگاه سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: روحیه انفاق و ایثار نباید تنها در ماه محرم باشد بلکه باید این انفاق ها در طول سال وجود داشته باشد تا بسیاری از مشکلات جامعه حل شود.

وی گفت: حسینی بودن نهضت انقلاب اسلامی یکی از شعارهای انقلاب بوده است و در حال حاضر انقلاب ما ادامه این نهضت و مقام معظم رهبری پرچم دار این نهضت است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم که در چنین انقلاب و زیر سایه مقام معظم رهبری زندگی می کنیم، افزود: امنیتی که امروز در کشور وجود دارد را مرهون وفاداری های آن موقع ایثارگران، جانبازان و شهدا هستیم.

فتاح امنیت را از ایمان و ایمان را از ارادت و عشق به امام حسین دانست و تصریح کرد: دشمنان انقلاب می گفتند نظام اسلامی برای آباد کردن آخرت به وجود آمده و سعی می کردند این موضوع که این انقلاب نمی تواند حکومت کند را تشدید کنند اما به لطف الهی شکست خوردند.

وی ادامه داد: هر کجا که در مسیر انقلاب امام حرکت کردیم اقتصاد درست شد، امام کمیته امداد را تأسیس کرد تا رحمت نظام و عطوفت بر سر همه کشیده شود تا مشکلات جامعه کمتر از گذشته شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: اگر اشتغال، واردات و صادرات با منطق در اسلام صورت بگیرد بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه حل می شود.

فتاح با بیان اینکه کار امداد امام حاشیه نیست بلکه متن انقلاب است و اگر به متن انقلاب عمل نکنیم به این انقلاب اسلامی عمل نکرده ایم، اظهار کرد: این مردم که در ماه محرم با شکوه و با عظمت حضور دارند و در تمام صحنه های انقلاب هستند اگر انفاق کنند و زکات بپردازند بسیاری از مشکلات را می توانیم حل کنیم.‌

وی افزود: اگر رفتار مسؤولان درست شود کار مردم نیز حل می شود و اگر مسؤولان ما پای نظام و انقلاب بایستدند مردم اعتماد پیدا می کنند و اگر این مسؤولان از مردم جدا باشند این اعتماد نیز وجود نخواهد داشت.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه امداد رییس نمی خواهد بلکه مددکار می خواهد، گفت: مسؤولان استان باید هر چند وقت به منزل نیازمندان بروند و سرکشی کنند چرا که این سرکشی می تواند در روحیه نیازمندان تاثیرگذار باشد.

فتاح بیان داشت: تاکنون اقدامات موثری در استات خراسان جنوبی صورت گرفته اما این اقدامات همچنان ناکافی است و ما به یک انقلابی در خود امداد نیازمندیم.

وی افزود:  ۱۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش امداد هستند اما این رقم در کشور ۶ درصد است و این نشان از رقم بالای افراد تحت پوشش در استان است و ما نیز سعی می کنیم به اصلی ترین وظایف خود که دستگیری از نیازمندان است عمل کنیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به صندوق قرض الحسنه ولایت امداد، افزود: قرض الحسنه را داریم در کشور رونق می دهیم، مکتب نیازمندان قرض الحسنه است بنابراین شعبه این صندوق در استان آماده افتتاح است، سقف وام این صندوق 5 میلیون تومان است و هیچ سودی نیز از متقاضیان گرفته نمی شود./202/880/ب1

ارسال نظرات