۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۶۱۴۶
مدیر حوزه علمیه امام مهدی کرمان:

عاشق دنیا حب امام حسین را در نمی یابد

حجت الاسلام افاضاتی گفت: عاشق دنیا حب امام حسین(ع) را در نمی یابد و صدای امام را نمی شنود.
حجت الاسام افاضاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسین افاضاتی، مدیر مدرسه علمیه امام مهدی (عج) کرمان شب گذشته در مسجد سیدالشهدا کرمان، اظهار داشت: در مسیر زندگی نیروهایی هست که انسان را زمین گیر می کند که اگر آنها را شناسایی کنیم فرصت محرم را از دست نمی دهیم.

وی بیان داشت: در دعای کمیل می خوانیم: «و قعدت بی اغلالی» که همان وابستگی هایی است که انسان را در بند می کنند، از این رو باید از این وابستگی ها دور شویم تا گرفتار دنیا نباشیم.

حجت الاسلام افاضاتی در بیان دیگر نیروها، افزود: غریزه نفسانی٬ خودبینی٬ آرزوهای طولانی و حب دنیا از جمله نیروهایی هستند که انسان را به دنیا می دوزد چنانچه انسان خودبین خدا را نمی بیند و آرزوی طولانی آدمی را از یاد آخرت باز می دارد و حب دنیا انسان را کر و کور می کند.

وی بیان داشت: عاشق دنیا حب امام حسین(ع) را در نمی یابد و صدای امام را نمی شنود.

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی(عج) در بیان راه درمان این نیروها و امراض، ابراز داشت: در آیه ۶۵ سوره بقره می خوانیم که باید به عشق و علاقه بزرگتری وصل شویم تا از بند دنیا رها شویم، از این رو خدا حرارتی از امام حسین(ع) در دلها قرار داده تا با پرورش آن هیچ زیبایی از دنیا مجذوبمان نکند.

وی تصریح کرد: اگر لذت عبادت در جانمان ریشه کند دیگر نیازی به تذکر برای انجام اعمال عبادی نداریم.

حجت الاسلام افاضاتی افزود: امام حسین(ع) را مصباح الهدی می خوانند که اگر نورش را در یابیم رستگار می شویم، از این رو سخنان مجالس وعظ را باید بشنویم تا هر سال از سید الشهدا مطلبی در زندگیمان وارد شود.
وی ابراز داشت: عبادات الهی شیرین است اما تب دنیا داریم که درک نمی کنیم چنانچه در جوشن کبیر می خوانیم: «یا من ذکره حلو» ای کسی که ذکرش شیرین است.

این استاد حوزه تشریح کرد: عشق امام موجب شد که ابو الفضل العباس(ع) در اوج تشنگی آب ننوشد و لب تشنه شهید شود زیرا عشق امام بالاتر از همه علاقه ها است.

وی با اشاره به شهادت حجت الاسلام سعید بیاضی زاده، خاطر نشان کرد: عشق به اهل بیت(ع) انسان را به جایی می رساند که بهترین شرایط تحصیل را رها می کند و همچون این شهید بزرگوار برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) تلاش کرده و در این راه جانش را فدا می کند./۹۷۰۳/202/ب2

ارسال نظرات