۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۵۶۱۸۰
مدیرکل اوقاف لرستان خبر داد؛

راهیابی 15 لرستانی به مرحله کشوری سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به رقابت افراد در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری مسابقات قرانی اوقاف گفت: پس از برگزاری دو دوره شهرستانی و استانی 15 نفر از برگزیدگان این دوره از مسابقات قرآنی به مرحله کشوری راه می یابند.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در راستای برگزاری سی و نهمین دوره از مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه لرستان، 15 نفر از برگزیدگان مرحله استانی لرستان به مرحله کشوری راه می یابند.

وی عنوان داشت: از این تعداد هشت نفر در بخش برادران و هفت نفر نیز در بخش خواهران در سی و نهمین دوره از مسابقات قرآنی با هم به رقابت می پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی بخش برادران 25 و 26 مهرماه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: سی و نهمین دوره از مسابقات قرآنی مرحله کشوری در بخش خواهران نیز دوم و سوم آبان ‌ماه برگزار می شود.

وی رشته‌های اذان، معارف، دعاخوانی، حفظ کل، حفظ 10 و 20جزء، قرائت تحقیق و ترتیل و مسابقات کتبی را محوریت برگزاری مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرآنی اوقاف بیان کرد.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه با اشاره به وجود 86 بقعه متبرکه در استان لرستان، افزود: در جوار این امامزادگان عملیات بازسازی و احداث زائرسرا در دستور کار اوقاف قرار دارد.

وی عنوان کرد: در سال 95 اوقاف لرستان عملیات بازسازی ۲۰ بقعه امامزادگان را در دستور کار خویش قرار داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه عملیات ساخت زائرسرای امامزاده محمد بن حسن(ع) شهرستان الیگودرز آغاز شده است، گفت: ساخت زائر سرا در امامزادگان زیدبن علی(ع) دورود، ابراهیم(ع) نورآباد، امامزادگان محمد(ع) و ابوالوفاء کوهدشت و احمد(ع) پلدختر تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.

وی درمانگاه تخصصی سرطان را از موقوفات استان لرستان خواند که ساخت آن با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجرا است و گفت: پیش بردن عملیات عمرانی اوقاف نیازمند همت و توجه خیران در عرصه های گوناگون است./9459/302/ب2

ارسال نظرات