۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۵۶۲۰۶
مسؤول امور استان‌ها و کارگروه معنوی ستاد اربعین مطرح کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت روحانیان برای انتقال محتواهای فرهنگی در اربعین حسینی

مسؤول امور استان‌ها و کارگروه معنوی ستاد اربعین گفت: در اجتماع بزرگ اربعین روحانیان و مبلغان نقش بسزایی در انتقال محتواهای فرهنگی و آداب انجام زیارت را دارند، بنابراین باید از ظرفیت روحانیان در این بخش استفاده شود.
ابراهیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام امیرمسعود حاج ابراهیمی، مسؤول امور استان‌ها و کارگروه معنوی ستاد اربعین ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین خراسان جنوبی اظهار داشت: ستاد اربعین در کشور 14 کمیته دارد که یکی از این کمیته‌ها فرهنگی و آموزشی است که در این کمیته افرادی در حوزه‌های آموزش، بدنه جامعه و چهره‌ به چهره به فعالیت می‌کنند.

وی گفت: برای اربعین حسینی طرح‌هایی برای آسیب‌شناسی برگزار می‌شود و در این پیاده‌روی بزرگ تمام محتواها و آموزش‌ها باید به زائران حسینی منتقل شود که این آموزش‌ها در قالب «طرح یاوران معنوی» ارائه می‌شود.

مسؤول امور استان‌ها و کارگروه معنوی ستاد اربعین با بیان اینکه پیاده‌روی و اجتماع بزرگ اربعین یک جریان مردمی است، افزود: مردمی بودن جریان اربعین، قانونمند عمل کردن در حوزه اعزام زائران و توجه زائران ایرانی به میزبان بودن از تأکیداتی بود که مقام معظم رهبری داشتند.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه که متولی اعزام مبلغان به اربعین حسینی است در این اجتماع حدود یک‌ هزار و 100 مبلغ را به کشور عراق برای موضوعات فرهنگی اعزام می‌کند.

وی ادامه داد: برای ایجاد موکب‌های خدماتی، خدماتی فرهنگی و فرهنگی مجوزهایی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی دریافت شده است و باید در کنارهای موکب‌های خدماتی جریانات فرهنگی هم صورت بگیرد و این موضوع  باید به طوری جدی مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: در اجتماع بزرگ اربعین روحانیان و مبلغان نقش بسزایی در انتقال محتواهای فرهنگی و آداب انجام زیارت را دارند بنابراین باید از ظرفیت روحانیان در این بخش استفاده شود./202/880/ب1

ارسال نظرات