۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۵۶۲۴۲
مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسین بوئین زهرا تشریح کرد؛

اهمیت مقاومت و پایداری اصحاب و یاران امام حسین در قیام عاشورا

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا با اشاره به اهمیت و ضرورت مقاومت و پایداری اصحاب و یاران امام حسین(ع) در قیام ابا عبدالله(ع)، گفت: هیچ جامعه یا فردی در تاریخ به خاطر پایداری مذمت نشده است و امروز اگر می‌بینیم پایداری مقاومت در ایران اسلامی در اوج است برگرفته از همان پایداری قیام امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام ابوالقاسم رحیمی

حجت الاسلام ابوالقاسم رحیمی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اینکه امام حسین(ع) چراغ هدایت بشریت هستند، گفت: قرآن کتاب هدایت انسانها به سوی حق تعالی و صراط مستقیم است اما این هدایت نیاز به چراغ هدایت دارد که امام حسین(ع) چراغ راه دین است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه فرهنگ امام حسین(ع) از بین رفتنی نیست، ابراز کرد: روزی همه سعی می کردند تا از امام حسین(ع) نامی باقی نماند اما اراده خدا برخلاف این بود و امروزه قیام ابا عبدالله الحسین(ع) فرهنگی غالب در همه کشورهای دنیا است و علم امام حسین(ع) در جای جای این کره خاکی برپا است.

وی با اشاره به مقاومت و پایداری اصحاب و یاران امام حسین(ع) در قیام امام حسین(ع)، یادآور شد: هیچ جامعه یا فردی در تاریخ به خاطر پایداری مذمت نشده است و امروز اگر می‌بینیم پایداری مقاومت در ایران اسلامی در اوج است برگرفته از همان پایداری قیام ابا عبدالله(ع) است.

دو هجرت در تاریخ اسلام منشأ تحول بیداری بوده است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا استان قزوین با اشاره به اینکه دو هجرت در تاریخ اسلام منشأ تحول بیداری بوده است، ابراز کرد: هجرت پیامبر از مکه به مدینه که حکومت اسلامی را بنا کردند و فضای برادری و اخلاق در جامعه حاکم شد که منشأ خیر و برکات عظیمی شد.

وی در پایان گفت: هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا هم مانند جد بزرگوارشان تحولی عظیم را در جهان اسلام به وجود آورد و وجدانهای خفته را بیدار کرد./853/303/ب2

ارسال نظرات