۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۵۶۲۴۵
مسؤول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان رضوی:

ایجاد نشاط معنوی محور فعالیت کانون‌های مساجد در اوقات فراغت است

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه در موضوع فعالیتهای کانونهای فرهنگی هنری مساجد آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که در برگزاری این برنامه ها به یک نقطه اساسی توجه شده و آن موضوع ایجاد نشاط معنوی در بین مردم است که امروز فقدانش در جامعه وجود دارد.
کانونهای مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ظهر امروز 28 مهر در مراسم اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد استان و تجلیل از فعالان حوزه نماز در سالن همایشهای سازمان حج و زیارت گفت: کانونهای مساجد در این تابستان برنامه های متنوعی را در روستاها، شهرها و مناطق مرزی برگزار کردند.

وی با بیان اینکه در موضوع فعالیتهای کانونهای فرهنگی هنری مساجد آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که که در برگزاری این برنامه ها  به یک نقطه اساسی توجه شده است که آن موضوع ایجاد نشاط معنوی در بین مردم است که امروز فقدانش در جامعه وجود دارد.

عبداللهی با بیان اینکه اگر در فعالیت های فرهنگی هنری به نکات و کلید واژه هایی مثل ایجاد نشاط معنوی توجه کنند بسیاری از مشکلات روحی و روانی جامعه حل می شود، اظهار کرد: در واقع ما برای انسانها برنامه ریزی می کنیم و این کار سختی است.

وی با بیان اینکه باید ذائقه ها، نیازها و مخاطبان را در مسیر فعالیتهای فرهنگی شناخت، تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که این برنامه ها بر مخاطب تأثیر بگذارد و از طرفی یکی از آسیبهایی که امروز جامعه به آن دچار شده است فقدان نشاط اجتماعی و معنوی است.

نمی‌توان نسبت به فرهنگ بی‌تفاوت بود

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: جامعه ما در سرازیری تحول است و در این شرایط نمی‌توان نسبت به فرهنگ بی‌تفاوت بود بنابراین ایجاد نشاط معنوی و ارتقای سطح فرهنگ در جامعه باید توسط ظرفیت بزرگ کانونهای فرهنگی هنری مساجد مورد توجه قرار گیرد تا در نتیجه مشکلات مختلف جامعه رفع شود.

عبداللهی  افزود: نمی توان برای فرهنگ مردم هیچ کاری انجام ندادو در عین حال فقط به فکر اقتصاد و رفاهشان بود چرا که فرهنگ زیربنای اقتصاد است و کانونهای مساجد در زمینه ایجاد نشاط و تأثیرگذاری بر مخاطب با توجه بر استمداد از مسجد می توانند موثر باشند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با تأکید بر اینکه یک هزار و 700 کانون مساجد در این استان وجود دارد، بیان کرد: امسال 10 هزار برنامه اوقات فراغت در 923 پایگاه اوقات فراغت خراسان رضوی برگزار شد که از این میزان 160 پایگاه ویژه در طرح اوقات فراغت فعال بودند.

برگزاری 10 هزار برنامه اوقات فراغت در کانونهای مساجد خراسان رضوی

عبداللهی افزود: 2 هزار و 841 برنامه نشاطی، 967 برنامه آموزشی، یک هزارو 134 برنامه تربیتی، 24 برنامه آموزشی، 579 برنامه قرآنی و 254 مسابقه قرآنی تنها بخشی از این 10 هزار برنامه را تشکیل می‌دهند.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با ابراز خرسندی نسبت به کسب رتبه نخست دبیرخانه کانون‌های مساجد در حوزه امنیت ایجاد فرهنگ تأکید کرد: مردم متولی فرهنگ در جامعه هستند و در این راستا کانونهای مساجد و دستگاه‌های دولتی نقش هدایت و حمایت را دارند.

وی به لزوم تولیدات فرهنگی هنری در کانون‌های مساجد همچون تولید کتاب، تئاتر و نمایشنامه تأکید کرد و افزود: تجهیز کتابخانه‌های کانونهای مساجد می‌تواند از سوی مردم صورت گیرد و از سوی مسؤولان حمایت شود.

عبداللهی با بیان اینکه ما باید با تمام توان نقش خودمان را در تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری ایفا کنیم و مبحث اقتصاد مقاومتی را در کانونها نهادینه کنیم، اظهار کرد: وظیفه دبیرخانه کانون های مساجد استان پیگیری و حمایت های مستمر است اما اقدام و اجرا وظیفه اهالی مسجد و کانون است.

شناسایی برندهای ایرانی

عبداللهی با تاکید بر اینکه باید در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش مضاعف کرد، ادامه داد: بهتر است در کانونها یک کارگروه اقتصاد مقاومتی تشکیل شود تا مردم متوجه شوند که مساجد هم می توانند در باب تحقق اقتصاد مقاومتی فعالیتهای موثری داشته باشند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی را یک راهبرد برای نظام دانست و اظهار داشت: برای تحقق این امر مهم باید برندهای ایرانی را در مساجد معرفی نماییم و در جلساتی که تحت هر عنوانی در مساجد تشکیل می شود در باب اقتصاد مقاومتی به آگاه سازی مردم اقدام کرد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان متولی نقش حمایتی داریم اما مجری فعالیت های فرهنگی مردم هستند، افزود: برای آشنایی بیشتر مردم با شعار سال مبلغ اقتصاد مقاومتی دعوت کنیم و در این زمینه از حوزه و دانشگاه کمک بخواهیم.

هرکانون یک پایگاه نماز یاور

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با تاکید براینکه هر کانون باید یک پایگاه نماز یاور باشد، ابراز کرد: در موضوع ترویج نماز فقط در ادارات ارشاد و معاونت های استان ۳۵۰ برنامه آموزشی در شش ماهه دوم سال گذشته و چهار ماه اول سال جاری اجرا و برگزار شده است.

عبداللهی گفت: افزون بر بحث فرهنگسازی باید یک ورود اجرایی هم داشته باشیم که کانونهای فرهنگی هنری مساجد پتانسیل ورود به عرصه اجرایی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی را دارند ضمن اینکه یکی از کارهایی که می توان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داد مطالبه گری از مسؤولان است./201/934/ب1

ارسال نظرات