۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۵۶۲۴۶
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین تشریح کرد؛

اهمیت نقش خانواده‌ها در ترویج امر به معروف و نهی از منکر

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین با اشاره به اهمیت نقش خانواده‌ها در ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: عملی شدن معروفات و ترک منکرات نیازمند تلاش تمام اعضای جامعه است و با انجام دادن از سوی یک نفر از دوش سایر اعضا جامعه ساقط نمی‌شود و خانواده‌ها و به ویژه پدر و مادرها نقش غیرقابل انکاری را در این زمینه بر عهده خواهند داشت.
حجت‌ الاسلام رضا کاظم‌لو

حجت‌ الاسلام رضا کاظم‌لو، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی عنوان کرد و گفت: برای آن‌که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محقق شود همه افراد جامعه و هر کس در حیطه کاری خود، باید نسبت به انجام آن احساس تکلیف کند.

حجت الاسلام کاظم‌لو با اشاره به نقش خانواده‌ها در ترویج امر به معروف و نهی از منکر، ابراز کرد: عملی شدن معروفات و ترک منکرات نیازمند تلاش تمام اعضای جامعه است و با انجام دادن از سوی یک نفر از دوش سایر اعضای جامعه ساقط نمی‌شود و خانواده‌ها و به ویژه پدر و مادرها نقش غیر قابل انکاری را در این زمینه بر عهده خواهند داشت.

وی بیان کامل تمام سجایا و ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) را در ترویج امر به معروف و نهی از منکر بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: ما باید زندگی امام حسین(ع) را از مدینه تا روز شهادت معرفی کنیم و تنها به حضور ایشان در کربلا بسنده نکنیم.

این استاد حوزه با اشاره به رسیدگی سیدالشهدا(ع) به فقرا به عنوان یکی از بزرگترین معروفات، تأکید کرد: همه ما باید امام حسین(ع) و دیگر ائمه را الگوی خود در تمام ابعاد زندگی قرار دهیم تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش یابد.

ضرورت توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین درباره توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی، تصریح کرد: در هیئات عزاداری حسینی و به‌ ویژه در دهه دوم محرم بیشتر به شور حسینی پرداخته می‌شود و کمتر و یا تنها به صورت اجمالی درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و لزوم ترویج این فریضه مهم در جامعه و هیئات صحبت می‌شود.

وی در پایان با اشاره به آیات الهی، گفت: امتیاز ویژه امت اسلامی که موجب بهترین امت بودن نسبت به دیگر امت‌ها شده انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است./853/303/ب2

ارسال نظرات