۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۵۶۲۹۷
رییس دهکده جهانی صلح:

پیام صلح و دوستی ایران را به جهان اعلام می کنیم

معمر کربلوت با بیان این که ایران در در دنیای اسلام به دنبال صلح است، ابراز داشت: ما می خواهیم هنگامی که مردم به این دهکده می آیند ببینند ایران در راه صلح و دوستی قدم برداشته است و دوست داریم پیام صلح و دوستی شما را به کل دنیا ابلاغ کنیم.
صلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معمر کربلوت رییس دهکده جهانی صلح قبرس و علی شاکری نماینده ایران در دهکده جهانی صلح به همراه دو نفر از نمایندگان این دهکده عصر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

معمر کربلوت در این دیدار با بیان این که به زودی دهکده صلح جهانی در قبرس ساخته می شود، اظهار داشت: بنده 26 سال است که در زمینه صلح فعالیت می کنم و شش سال است که به فکر احداث دهکده ای افتاده ام تا در آن نمایندگان کشور با صلح، آرامش و دوستی در کنار هم زندگی کنند.

وی ادامه داد: برای هر کشور موزه ای از لباس ها، نمادها و اعتقادها وجود دارد و کشور ایران در ورودی پروژه قرار دارد چرا که کمک ایران برای ما خیلی مهم است و اگرایران قول صلح به ما ندهد برای ما قابل باور نیست.

رییس دهکده جهانی صلح با بیان این که ایران در در دنیای اسلام به دنبال صلح است، ابراز داشت: ما می خواهیم هنگامی که مردم به این دهکده می آیند ببینند ایران در راه صلح و دوستی قدم برداشته است و دوست داریم شما به ما دستوری بدهید تا ما فرمایش شما را به کل دنیا ابلاغ کنیم.

وی افزود: ما قبول داریم در تمام دنیا مشکلات زیادی هست ولی ما می خواهیم به تمام مردم پیغام بدهیم که همه عاشق صلح هستیم و با دیدار شما و صحبت های شما افکار دنیا را عوض کنیم، چرا که برای ایران مهم تر از آمریکا و کشور های دیگر است و به همین خاطر در صدر نخستین پروژه بزرگ تاریخی که اتفاق می افتد ایران قرار دارد.

کربلوت با بیان این که بنده از 26 سال پیش با مسیحی های دنیا و دولت ها در کشمکش بودم، عنوان کرد: همه بانی و باعث این دهکده خودم هستم و به جای خاصی متعلق نیستیم؛ دراین دهکده 41 کشور حضور دارند و برای همه آنها نمادهای خاص خود به ویژه مراکز عبادی ساخته می شود.

در پایان این دیدار یکی دیگر از نمایندگان ایرانی این دهکده تصریح کرد: امروز برای ما حیاتی است وقتی به ترکیه و قبرس برمی گردیم پیغام شما را به دنیا ابلاغ کنیم و بوق های تبلیغاتی غرب که چهره خشنی از اسلام ارائه داده اند را خاموش کنیم./1330/پ202/ی

ارسال نظرات