۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۵۶۳۰۱
سخنران حرم رضوی:

زیارت ائمه معصومین دعوت است

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه زیارت ائمه معصومین نه همت است و نه قسمت، بلکه دعوت است، گفت: این دعوت، عنایت و توجه ویژه ای است که از ناحیه امام معصوم نسبت به مشتاقان آن حضرت صورت می گیرد.
حجت الاسلام روحانی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمود روحانی نژاد رییس سابق اداره تبلیغات اسلامی و مناسبتهای ویژه حرم مطهر رضوی عصر امروز در مسجد گوهرشاد و در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی به مفهوم زیارت پرداخت و افزود: زیارت به معنای حضور در نزد مزور و به خاطر تکریم و تعظیم اوست.

وی با بیان اینکه حیات و ممات مزور برای زائر یکی است، اظهار داشت: روایات بسیار فراوانی داریم که تصریح به این معنا دارد که حیات و ممات امام معصوم یکی است که خود پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: کسی که مرا پس از مرگ زیارت کند مانند کسی است که مرا در حال حیات ملاقات کرده و من در هر دو حال شاهد او هستم و شفاعت خواهم کرد.

حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به اینکه زیارت اعلام و ابراز محبت به خداوند است، ابراز داشت: دین چیزی جز محبت و عشق نیست و ائمه معصومین علیهم السلام  محبوب خداوند هستند و زیارت مرقدهای مطهر ائمه معصومین (ع) جلوه ای از عشق و دلدادگی مردم است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه زیارت ائمه معصومین علیهم السلام دارای آثار و برکات خاصی است و زمانی تاثیر گذار و برای زائر برکات دارد که عارفانه و همراه با شناخت باشد، به حدیثی از امام رضا (ع) اشاره کرد و ادامه داد: برای هر یک از امامان بر گردن دوستان و شیعیان حقی است و یکی از لوازم وفای به عهد و ادای این حق، زیارت مرقدهای ایشان است که هر کس که با میل و رغبت آنها را زیارت کند روز قیامت ائمه معصومین شفیع او خواهند بود.

رییس سابق اداره تبلیغات اسلامی و مناستهای ویژه حرم مطهر رضوی با بیان اینکه زیارت زائر زمانی که از روی معرفت باشد به اهداف عالی دست پیدا می کند به روایتی از امام باقر (ع)  اشاره کرد که از این امام سوال شد چه کنیم تا مورد توجه ائمه معصومین قرار بگیریم که فرمودند آنها را زیارت کنید در حالی که عارف به حقشان هستید.

وی با اشاره به اینکه زیارت ائمه معصومین(ع) نه همت است و نه قسمت، بلکه دعوت است، اظهار داشت: این دعوت، عنایت و توجه ویژه ای است که از ناحیه ائمه معصومین(ع) نسبت به مشتاقان آن حضرت صورت می گیرد.

حجت الاسلام روحانی نژاد ادب زیارت و آداب زیارت را از ویژگی های زائران مرقدهای ائمه معصومین دانست و افزود: از لحظه ای که می خواهیم به محضر امام برسیم باید تا پایان خود را در محضر امام معصوم بدانیم و متوجه این باشیم که در خانه چه کسی قدم گذاشته ایم به گونه ای که تمام توجه به نفس مطهر امام باشد.

وی در پایان با بیان اینکه نفس حضور در زیارت کافی است، ابراز داشت: عشق و محبت به اهل بیت سبب می شود که ائمه معصومین عنایت ویژه ای به بندگان داشته باشند./202/859/ب1

ارسال نظرات