۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۴۵۶۳۲۶
در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه مطرح شد؛

پیگیری اسناد بالادستی حوزه در دستور کار مجمع نمایندگان طلاب

چهلمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از دوره هفتم در حالی برگزار شد که نمایندگان بر پیگری اسناد بالادستی در کنار مدیران و معاونان حوزه علمیه و شورای عالی حوزه تأکید کردند.
مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،چهلمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از دوره هفتم در سالن همایش های جامعه مدرسین برگزار شد؛ حجت الاسلام باقرزاده نماینده طلاب و فضلای تنکابن سخنران پیش از دستور این مجمع بود و پس از سخنان وی حجت الاسلام و المسلمین حسینی رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم دستور کار این مجمع را قرائت کرد و گفت: بهترین ظرفیت برای تحقق اهداف و مطالبات رهبر معظم انقلاب این است که مجمع نمایندگان در بند بند خود نظرات تحلیلی داشته باشد.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان باید زائد را حذف و راه های نفوذ دشمن را بسته و ضرورت ها را وارد نماید تا آینده حوزه، انقلابی، نفوذ ناپذیر، چابک، مؤثر و مأموریت های ذاتی خود را محقق نماید؛ در واقع تمام این اسناد، بالادستی خواهد بود و بهترین تکیه گاه برای مدیران و مجریان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در ملاقات اخیری که با شورای عالی حوزه داشتند همین سندهای بالادستی را توصیه نمودند؛ این نظام ها بخشی از اسناد بالادستی بود و دهها سند بالادستی دیگر درحال تدوین است که مجمع با قدرت در کنار مدیران و معاونان حوزه علمیه و شورای عالی پیگیری و کمک می کند.

وی افزود: کما این که همان اسناد بالادستی که در آغاز سال 95 در حوزه با همکاری مجمع و شورای عالی حوزه به تصویب رسید چقدر می تواند کارگشا و مؤثرباشد و تأثیرات او هر روز شکلی دیگر به خود می گیرد؛ سازمان حوزه ها و تعیین مدیران مؤثر بوده است و حتی در اعلام قوانین و مقررات راهگشا بوده است بنابراین از تک تک  این عزیزان که در تابستان و ماه رمضان حتی ماه محرم را در قم مانده و روی این طرح ها جهت تثبیت و اعتماد به جایگاه مجمع تلاش کرده اند تقدیر و تشکر می نماییم.

پس از قرائت دستور کار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم حجت الاسلام سید احمد حسینی متولیان رییس کمیسیون طرح و برنامه مجمع نمایندگان طرح  ارزیابی و عملکرد نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را به هیأت رییسه تقدیم و توضیحات لازم در این زمینه را ارائه کرد.

پس از توضیحات حجت الاسلام حسینی حجج اسلام حسینی کیا نماینده طلاب و فضلای کرمانشاه و صفایی نماینده طلاب و فضلای تبریز به عنوان موافق و حجج اسلام مروی و محسن زاده نماینده طلاب و فضلای سراب به عنوان مخالف به بیان نظرات خود پرداختند.

در پایان جلسه نیز طرح ارزیابی و عملکرد نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به رأی گذاشته شد که کلیات این طرح به رأی بیش از دو سوم نمایندگان به تصویب رسید./1324/پ202/ی

ارسال نظرات