۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۵۶۳۳۰
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

دشمن به دنبال تضعیف جایگاه روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری گفت: دشمن می خواهد جایگاه دین، طلبه و خادمان دین را متزلزل کند، با این میزان هجمه کار طلبه سخت و دشوار است.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

به گزاش خبرنگار خبرگزای رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امشب در جمع طلاب و اولیای طلاب به مناسبت هفته اولیا و مربیان، با اشاره به جایگاه طلبه وطلبگی، اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند که علمای امت من از انبیای بنی اسرائیل افضل هستند.

وی با اشاره به تأکید حضرت آیت الله بهجت به آموزش علوم دینی و یادگیری آن، خاطرنشان کرد: آیت الله بهجت می گفتند اگر مملکت پزشک و مهندس نداشته باشد می توانیم از خارج کشور آن را تأمین کنیم ولی عالم و جایگاه عالم و ترویج قال الصادق در آمریکا و غرب و سایر کشورها امکان پذیر نیست.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه کسی که دغدغه دین دارد باید فرزندش را در راه دین و ارزشهای دینی بگمارد و اگر علمایی چون آیت الله بروجردی، امام خمینی و آیت الله خامنه ای و امثال مطهری تربیت نشود باید در انتظار مصیبت بزرگی باشیم.

وی با اشاره تهاجم فرهنگی و برنامه نفوذ دشمن در اعتقادات مردم و ملت ایران، گفت: دشمن می خواهد جایگاه دین، طلبه و خادمان دین را متزلزل کند، از این رو با این میزان هجمه و تبلیغات گسترده خدا می داند که طلبه بایستی چقدر ظرفیت داشته باشد تا بتواند در این فضای مسموم زندگی کند.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری هدف از تجمع و حضور در جمع اولیای طلاب را قدردانی از اولیایی عنوان کرد که برای تربیت عالم دینی تلاش می کنند، ابراز داشت: حمایت خانواده ها از فرزندان طلبه خود لازم و ضروری است، نباید جایگاه سرباز امام زمان در خانواده متزلزل شود.

وی با بیان اینکه دنیای امروز نیازمند عالم برجسته است، افزود: پوتین در آخرین دیدار خود با مقام معظم رهبری به اشتباه گورباچف که سبب فروپاشی شوروی شد اذعان کرده و می گوید آمده ام تا امر امام راحل را اجرا کنم و دین را که مشکل روسیه عنوان کرده بودند عملی کنم، از این رو اکنون پس از سی عالم در مسکو در حال تبلیغ دین هستند.

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر تشویق طلاب به فراگیری علوم دینی بر لزوم مراجعه خانواده ها و ارتباط تنگاتنگ با مدیران حوزه تأکید کرد و گفت: ازدواج زودهنگام طلاب و گوشیهای هوشمند همراه از آفتهای دوران طلبگی است، مزدوجین با طلاب نیز بایستی قبل از ازدواج به زندگی ساده طلبگی واقف باشند.

وی با بیان اینکه جایگاه حوزه بالاتر از مسجد است چرا که اگر حوزه عالم تربیت نکند مسجد آباد نمی شود، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه محل تحصیل و تربیت طلاب فرهیخته و انقلابی است که با حضور خود در مساجد مشکل دینداری و اعتقادات مردم را حل و آن را تقویت می کنند./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات