۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۵۶۳۳۳
آیت الله اراکی در همایش وحدت اسلامی مسکو:

قرآن کریم وحدت را بهترین نعمت و تفرقه را بدترین عذاب ذکر کرده است

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه تفرقه و جنگ‌های داخلی بدترین معضلی است که باعث نابودی امت‌ها می‌شود، گفت: قرآن کریم وحدت را بهترین نعمت و تفرقه را بدترین عذاب برای مسلمین ذکر کرده است.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا به نقل از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله محسن اراکی طی سخنانی در همایش بین‌المللی«وحدت اسلامی ـ وحدت مسلمین: مبنای گفت و گو» که در مسکو برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این اجتماع بتواند حلال مشکلات مسلمین و موجب وحدت بین مسلمین شود.

وی با بیان اینکه تفرقه و جنگ‌های داخلی بدترین معضلی است که باعث نابودی امت‌ها می‌شود، افزود: قرآن کریم وحدت را بهترین نعمت و تفرقه را بدترین عذاب برای مسلمین ذکر کرده است. اخوت، الفت و وحدت بعنوان بزرگترین نعمت خداوند مورد تاکید قرار گرفته در حالیکه تفرقه باعث پراکندگی و نابودی می‌شود.

اراکی با اشاره به اینکه بزرگترین خطری که یک جامعه را تهدید می‌کند خطر تفرقه است، تاکید کرد: مهمترین وظیفه مسلمین حفظ وحدت است که از همه تکالیف مهمتر است.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه همه باید برای ایجاد وحدت تلاش کنند، خاطر نشان کرد: علمای اسلام و نخبگان جهان اسلام باید در اندیشه وحدت امت اسلامی باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید خود مسلمین در حل مشکلات میان یکدیگر تلاش کنند، افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از همین جا آمادگی خود را برای هر برنامه‌ای برای ایجاد وحدت و همبستگی میان مسلمین اعلام می‌کند.

وی با اشاره به آیه شریفه (اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا)، اظهار داشت: همه ادیان پیامشان یکی است و ما می‌توانیم با سایر ادیان نیز به وحدت برسیم. وظیفه داریم پیام صلح را به سایر ادیان برسانیم و تلاش کنیم جنگ را از همه ملت‌ها دور کنیم.

راویل عین الدین در پیامی به همایش وحدت اسلامی مسکو:ایجاد وحدت بین مسلمین نیاز به تلاش دارد

همچنین "راویل عین الدین" رئیس شورای مفتیان روسیه که به علت بیماری نتوانست در این همایش حضور پیدا کند، پیامی به این نشست ارسال کرد، این پیام توسط  "دمیر محی الدینوف" معاون ایشان قرائت شد. این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در قرآن کریم گفته شده است شما بهترین جماعت من هستید که جهت خیر رساندن به بشر آمده‌اید من به شما سفارش امر به معروف و نهی از منکر کرده‌ام. همچنین در قرآن کریم گفته شده است که از همدیگر جدا نشوید. وحدت امت اسلامی یکی از زیباترین چیزهایی است که خدای متعال دستور داده و امر کرده است.

امروز تمدن اسلامی از نفاق رنج می‌برد و این نتیجه رفتارهای سهل انگاری ماست، ما از فرمان خدا کوتاهی کرده‌ایم.

وحدت مسلمانان باید در کنار وحدت بین مذاهب آن باشد ، وحدت مسلمانان هیچ ارتباطی با کسانی که نفاق می‌اندازد‌، ندارد.

ما باید خودمان هماهنگ باشیم ساختار محکمی داشته باشیم و از وحدت پیروی کنیم و در جهت اشاعه فرمان‌های خداوند تلاش کنیم، ایجاد وحدت بین مسلمین نیاز به تلاش دارد.

بایستی با درک چالش‌هایی که در برابر امت اسلامی قرار دارد در جهت وحدت و انسجام امت اسلامی بیشتر از همیشه تلاش کنیم و گام برداریم این فقط با اراده الهی که داریم امکان پذیر است. ما با برگزاری این همایش در این جهت گام بر‌می‌داریم گامی در جهت همدردی، صلح، وحدت و همسویی.

ما خوشحال هستیم که روابط چندین ساله با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی داریم آیت الله اراکی فردی بسیار توانا و با مسولیت است که می‌توانم ایشان را دوست روسیه بدانم من افتخار می کنم که با ایشان همکاری صمیمانه داریم و این همکاری صمیمانه باعث شده که این همایش را با کمک هم تشکیل دهیم و امیدواریم که در آینده بیشتر از این همکاری‌ها داشته باشیم.

در آخر آرزوی صلح، آرامش، بهروزی و وحدت برای همه امت اسلام دارم/816/102/ب2

 

 

 

 

ارسال نظرات