۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۴۵۶۳۳۶
استاد حوزه علمیه بابل:

کم کاری های زیادی در حوزه فرهنگ دینی کشور صورت گرفته است

استاد حوزه علمیه بابل یکی از علل اصلی وضع نامناسب فرهنگی در جامعه را کم کاری متولیان و مدیران فرهنگی دانست و گفت: با وجود تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب، تلاش چندانی از سوی مدیران اجرایی برای اشاعه فرهنگ دینی و اخلاقی از جمله عفاف و حجاب دیده نمی شود.
حجت الاسلام محسن شیخی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، استاد حوزه علمیه بابل شب گذشته در جمع مسؤولان و فعالان هیأتهای مذهبی لاله آباد در زرگرشهر با اشاره به علت قیام سیدالشهدا(ع) علیه یزید، گفت: یزید که خود را حاکم و خلیفه مسلمانان می خواند، فردی فاسق بود و بر این اساس امام حسین(ع) جهت احیای ارزشها و مقابله با این حکومت فاسد به مقابله و قیام برخاست.

وی ادامه داد: از ویژگی های یک انسان فاسق ایجاد فساد در جامعه است و افراد مؤمن یک جامعه در برابر این افراد براساس سیره انبیا و اولیای الهی بایستند و به مقابله برخیزند.

عضو هیأت امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل به دیگر ویژگی های انسان فاسق پرداخت و تصریح کرد: برتری جویی، مال اندوزی و ایجاد بی بند و باری های اجتماعی از ویژگی های یک انسان فاسد است و تنها راه مبارزه با این فساد، امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد مختلف است.

وی با اشاره به نگرانی های گسترده دلسوزان فرهنگی در مورد افزایش بی بند و باری های اجتماعی در جامعه امروز کشور، تأکید کرد: امروز عده ای اجرای نقشه های دشمن را برای گسترش فساد در جامعه دنبال می کنند که نمونه بارز آن افرادی است که در صدد بی حجابی و دور کردن بانوان ما از حجاب و عفت عمومی هستند.

حجت الاسلام شیخی به تلاش دشمنان برای تغییر در باور و اعتقاد جامعه پرداخت و گفت: متأسفانه بی بند و باری های اخلاقی، وضع رفتاری افراد نامحرم و اختلاط های زن و مردم در مراسم مختلف مانند عروسی و وضعیت پوشش برخی از افراد جامعه اصلا زیبنده یک جامعه مسلمان و اسلامی نیست.

وی افزود: بنا بر نص آیه شریفه قرآن کسانی که به دنبال گسترش بی بند و باری های اخلاقی در جامعه اسلامی هستند، انسانهای فاسق به شمار می آیند و مشمول وعده های عذاب سخت و دردناک الهی قرار هستند.

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل یکی از علل اصلی وضع نامناسب فرهنگی در جامعه را کم کاری متولیان و مسؤولان فرهنگی در جامعه دانست و تصریح کرد: متأسفانه عدم تلاش مدیران فرهنگی در نظام اسلامی برای فرهنگ سازی و مقابله ناهنجاری هایی اخلاقی مانند بی حجابی و بدحجابی این شائبه را ایجاد می کند که مجریان حوزه فرهنگی لیاقت کار فرهنگی را بر مبنای ارزشهای دینی ندارند.

وی به تذکر مکرر رهبر معظم انقلاب و اظهار نگرانی ایشان از مسائل فرهنگی جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر، تلاش چندانی از سوی متولیان امور که از بیت المال مسلمانان حقوق خود را دریافت می کنند، برای اشاعه فرهنگ دینی و اخلاقی و از جمله عفاف و حجاب دیده نمی شود.

حجت الاسلام شیخی با اشاره به برگزاری مسابقه تیم ملی فوتبال در شب عاشورای حسینی و برپایی باشکوه عزاداری در حاشیه این مسابقه، گفت: با اندک برنامه ریزی صورت گرفته از جمله سیاهپوش کردن ورزشگاه و تدارک و برپایی مراسم عزاداری، جوانان حاضر در این مسابقه، عزاداری باشکوه چند ده هزار نفری را به راه انداختند و جلوه باشکوهی از عشق و ارادت به ساحت حضرت سیدالشهدا(ع) را خلق کردند.

وی ادامه داد: مردم ما مردمی دیندار و حافظ ارزشها هستند و در صورت برنامه ریزی اندک فرهنگی و به میدان آمدن مسؤولان و افراد کار بلد، شاهد اتفاقات خوب فرهنگی در کشور خواهیم بود.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی لاله آباد به حوادث عاشورای سال 88 در تهران و جریان فتنه پرداخت و اظهار داشت: سران فتنه و عوامل فتنه که برخی ها مسؤولیتهایی را در کشور داشتند، نه تنها در مقابل اهانت کنندگان به ساحت سیدالشهدا(ع) موضع نگرفتند بلکه از این افراد نیز حمایت کردند.

وی افزود: اهل فتنه با خروج از حاکمیت اسلامی مرتکب فساد شدند و سران فتنه بنا به نص صریح قرآن و احکام الهی در زمره فاسقان هستند./1313/202/ب2

ارسال نظرات