۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۴۵۶۳۵۰
كارشناس مذهبي رسانه ملي:

عيش و نوش نامشروع، شكست و تنوع طلبي را به همراه دارد

كارشناس مذهبي رسانه ملي گفت: اگر كسي اهل تنوع طلبي شد نخستین دستاورد آن شكست است، بنابراين عيش و نوش نامشروع، شكست و تنوع طلبي را به همراه دارد و چشم انسان تنوع طلب هيچگاه سير نمي شود.
حجت الاسلام محمد رضا برادران حجت الاسلام محمد رضا برادران

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان،  حجت الاسلام محمدرضا برادران چهارشنبه شب در هيأت رزمندگان اسلام كاشان در سالن شهداي بسيج اين شهرستان، با اشاره به ويژگي هاي ياران اردوگاه حسيني، گفت: امام حسين(ع) فرمود، من جاه طلب، خودخواه و اهل عيش و نوش و فساد و ظلم نيستم، فقط براي اسلام و امر به معروف و نهي از منكر و سيره جدم آمدم، يعني اگر كسي اهل خودخواهي و جاه طلبي بود جاي او در اردوگاه امام حسين(ع) نيست.

وي با بيان اينكه اگر امام حسين(ع) مي فرمايد من خوش گذاران نيستم به اين معنا نيست كه خوش گذراني و عيش بد باشد، گفت: خوش گذراني و عيش بد نيست اما عياشي بد است، شهوت بد نيست اما شهوت طلبي بد است، بنابراين اگر شهوت مشروع باشد خوب است.

حجت الاسلام برادران ادامه داد: اگر اسلام و دستورات اسلام پيرامون غول شهوت ناديده گرفته شود، صرف نظر از مشكلات فردي، بسياري از مشكلات اجتماعي و خانوادگي و حتي مشكلات سياسي را به همراه خواهد داشت، بنابراين شهوت حلال هيچگونه عيبي ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه يادآور شد: اگر امام حسين(ع) مي فرمايد، افرادي كه اهل عيش و نوش هستند در اردوگاه او جايي ندارند، نبايد اينگونه تصور شود كه امام حسين(ع) با خوش بودن مخالف است بلكه با خوش بودن حرام مخالف است.

حجت الاسلام برادران متذكر شد: كسي كه اهل عيش و نوش و شهوت نامشروع و حرام و تنوع طلب و زياده طلب مي شود كم كم از اردوگاه امام حسين(ع) حذف خواهد شد.

به گفته وي، امروز قصد همه دشمنان اسلام در رسانه ها و فضاي مجازي و ماهواره بيدار كردن غول جنسي جوانان است، چرا كه  اولين تأثير بيدار شدن غول جنسي در انسان شكست است.

وي با اشاره به اينكه جست و جوگرهاي گوگل و ياهو اعلام كردند 90 درصد از جست و جوها در ايران، موارد غير اخلاقي است، گفت: ورود به مسائل غيراخلاقي در سايت ها و ماهواره و تماشاي فيلمها و عكسهاي مستهجن، خواستن را به همراه دارد و بعد از خواستن نرسيدن است، چرا كه انسان هيچگاه به همه خواسته هايش نمي تواند برسد.

كارشناس مذهبي رسانه ملي ادامه داد: بعد از نگاه خواستن است و بعد از خواستن نرسيدن است و نرسيدن مساوي با شكست است و دستاورد شكست نيز يا افسردگي، يا پرخاشگري و يا هر دوتا است.  

حجت الاسلام برادران گفت: در حديثي اميرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه مي فرمايد، چه بسيار نگاه هايي كه حسرت طولاني را به دنبال دارد و حسرت در حالات واماندگي انسان است و بعد شكست معمولا همراه با آه كشيدن است چرا كه انسان هر چه مي خواهد به دليل اينكه به آن نمي رسد آه مي كشد و احساس افسردگي و شكست مي كند.

كارشناس مذهبي راديو معارف با اشاره به اينكه اسلام نگاه به نامحرم را چه به قصد لذت و چه غير لذت حرام دانسته است، گفت: افزايش 57 درصدي آمار طلاق در تهران به دليل اعتياد نيست بلكه به دليل تنوع طلبي است.

به گفته وي، اگر كسي اهل تنوع طلبي شد نخستین دستاورد آن شكست است، بنابراين عيش و نوش نامشروع، شكست و تنوع طلبي را به همراه دارد و چشم انسان تنوع طلب هيچگاه سير نمي شود.

حجت الاسلام برداران يادآور شد: اميرمؤمنان(ع) مي فرمايد در بدن انسان چيزي ناسپاس‌تر از چشم نيست، هر چند گوش و زبان هم ناسپاس است اما در بدن انسان چيزي ناسپاس تر چشم نيست، بنابراين مراقب باشيد فريب چشم را نخوريد كه سير نمي شود و انسان  را از ذكر خدا باز مي دارد./1307/202/ب2

ارسال نظرات