۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۵۶۳۶۲
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان:

ادب حضرت ابوالفضل ریشه در بصیرت و آگاهی ایشان داشت

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در حرم رضوی گفت: ادب حضرت ابوالفضل ریشه در بصیرت و آگاهی دارد که ایشان را به حدی از کمال رساند که هیچ گاه خطابی نکردند که موجب تضعیف دیگری یا خودبرتربینی شود و همواره امام حسین(ع) را مولا خطاب کردند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد فردوسی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان چهارشنبه شب، در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع)، بیان کرد: علم و دانش از ارزشهایی است که سبب رشد و تعالی انسان می شود که در این زمینه عالمان زیادی وجود دارد، اما باید توجه داشت علم را از عالمی که ما را به یاد خدای متعال می اندازد، کسب کند.

وی تصریح کرد: انسان با ارتباط با یک عالم بدون تردید نسبت به مسائل دینی خود از آگاهی و بصیرت عقب نمی افتد و در مسیر رشد قرار می گیرد ولی اگر از الگویی که او را هدایت و راهنمایی کند دور بماند ممکن است نسبت به دین و ارزشهای دینی سهل انگاری کند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: جوان در کنار فردی به عنوان استاد، راهنما و الگو می تواند کسب تجربه کند که این تجربه مصداق علم است.

حجت الاسلام فردوسی پور خاطرنشان کرد: مگر آدمی در عمر چند ساله اش در دنیا تا چه اندازه توانمند رشد آگاهی و یادگیری است که نپرسیدن سؤالی منجر شود مدتی عملکرد نادرست و اشتباه داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت ارتباط با عالم محله یا روحانی مسجد، بیان کرد: انسان اگر از راه های گوناگون با یک روحانی یا عالم به دین ارتباط داشته باشد تا در مواقعی که برایش سؤال و شبهه ای ایجاد می شود بتواند از آن فرد آگاه، بصیر و خبیر که توانایی هدایت و راهنمایی دارد، سؤالش را بپرسد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان متذکر شد: روحانیان و عالمان دین هم باید با روی گشاده و باز به سمت جوانان بروند و بتواند آنها را جذب کند و مسائلی که نیاز دارند برای آنها بیان کند.

وی با بیان اینکه اول علم و دانستن و آگاهی  شناخت پروردگار است، اظهار کرد: ممکن است انسان دارای علوم زیادی باشد، در عین حال باید شناخت و معرفت پروردگار را در زندگی مدنظر قرار دهد که اگر در مسیر معرفت و شناخت خدای متعال قرار بگیریم به طور قطع در زندگی می توانیم درست حرکت کنیم.

حجت الاسلام فردوسی پور با اشاره به این حدیث امیرمؤمنان علی(ع) «هر کس از نظر علمی و بصیرتی بالا رفت ادبش بیشتر می شود»، عنوان کرد: این صحنه را در واقعه کربلا در چهره قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل(ع) می توان دید، جنگاوری که هیچ کس در مقابلش توانایی مقاومت ندارد بصیرت و آگاهی او را به حدی از کمال رساند که هیچ گاه خطابی نکردند که موجب تضعیف دیگری یا خودبرتربینی شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: ادب فرزند امیرمؤمنان علی(ع) در مقابل برادرش سیدالشهدا(ع) چنان بود که همواره امام حسین(ع) را مولا و آقا خطاب می کردند./1308/201/ب2

ارسال نظرات