۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۵۶۴۳۶
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت توجه مسؤولان به رهنمودهای رهبری برای تحول حوزه علمیه

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه مسؤولان باید در پیشرفت و تحول حوزه ها از فرمایشات رهبری استفاده کنند، گفت: امروزه یکی از نکاتی که بسیار مهم است فرمایشات رهبری است و حوزه باید از فرمایشات رهبری برای تحقق تحول در حوزه بهره ببرند.
حوزه علمیه

حجت الاسلام محمد مصطفی محمدزاده استاد سطح عالی حوزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، درباره تحول در حوزه های علمیه، گفت: در برنامه ریزی نظام آموزشی حوزه باید تغییراتی ایجاد شود و همچنین مسوولان حاضر حوزه باید بتوانند نظام آموزشی را به سمتی ببرند که زمانی طلبه وارد محیط جامعه می شود به مسائل و زمینه های مختلف مسلط باشد.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه باید نظام سازی داشته باشند، از این رو طلبه ای که در حوزه علمیه درس می خواند به صورتی رشد کند که مبانی نظام را فرا گرفته باشد و این نظام را مساله مهمی بداند و از آن به خوبی دفاع کند.

استاد سطح عالی حوزه بیان داشت: يكى از كارهایی كه بايد حتماً انجام گيرد، سريع هم بايد شروع بشود و چند سال هم طول خواهد كشيد، اما بركاتش خيلى زياد خواهد بود، همين مسأله‏ آمارگيرى است از این رو از طلاب حوزه، از سطوحشان، از مقدار و اندازه‏ دركشان از درسى كه خوانده‏ اند، پيشرفت تحصيلیشان، از اينها آمارگيرى داشته باشيم، بدانيم زيردست مجموعه‏ مديريت حوزه چيست و با چه‏ مي خواهد كار كند.

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: مهم ترین نکته تحول زمانی اتفاق می افتد که مبانی علمی را درست کنیم و همچنین درسهای حوزه درست خوانده شود و با فهم دقیق و برای علوم روز که طلبه ها با آن سروکار دارند برنامه ریزی شود.

وی افزود: تحول همان به روز بودن طلبه است، بنابراین باید در جامعه و نسبت به پاسخ شبهات تخصصی شود و برای این کار باید طلبه ها را مجبور کنیم که وارد مراکز علمی بالاتر شوند براین اساس با علمیت کامل و کافی و اهمیت نظام را بفهمند و به صورت عالمانه، دقیق و صحیح از نظام دفاع کنند.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: اگر از اول شروع حوزه طلبه به درستی اهمیت نظام را بفهمد و مسؤولان حوزه وظیفه دارند و باید در حوزه نظام علمی مبنی بر دوره نظام به صورت دقیق و درست انجام و برای فرد تببین شود بنابراین حرکات درستی در راه دین انجام شده که در طول تاریخ شیعه مثل و مانندی ندارد و برنامه آموزشی درست، طلبه را در این سمت قرار دهد.

حجت الاسلام محمدزاده در پایان گفت: امروزه یکی از نکاتی که بسیار مهم است فرمایشات رهبری است و حوزه باید به فرمایشات رهبری برای به روز بودن در مباحث نظام اقدام کند از این رو باید جلسه ای برای طلبه ها گذاشته شود و شخصی که فهم کامل دارد سخنان رهبری را برای دیگر طبه ها به بهترین نحو توضیح دهد و تبیین کند و در هر زمینه ای که رهبری سخنرانی می کنند در پیشرفت حوزه ها از سخنان رهبری استفاده کنند./302/866/ب1

ارسال نظرات