۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۵۶۴۴۳
با حضور آ‌یت الله سعیدی؛

همایش منطقه ای بسیج طلاب و روحانیون برگزار شد

همایش منطقه ای بسیج طلاب و روحانیون با محوریت حوزه انقلابی با حضور جمعی از مسؤولان حوزوی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.
سازمان بسیج طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش منطقه ای بسیج طلاب و روحانیون با محوریت حوزه انقلابی امروز با حضور جمعی از مسؤولان حوزوی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) با بیان این که حوزه علمیه مادر انقلاب اسلامی ایران است که از فرزند خود به خوبی باید نگهداری کند، گفت: مادر باید در سرعت بخشیدن به حرکت فرزندش هر کاری که می تواند باید انجام دهد، حوزه باید مواظب باشد که ویروس ها و موریانه ها ضربه ای به ستون فقرات این انقلاب وارد نکنند، از این رو باید میکروب هایی را که در انقلاب پیدا می شود شناسایی و با آن مقابله کند.

حجت الاسلام طیبی فر با بیان این که حوزه باید راه های ورود ویروس را شناسایی و مسدود کند، ابراز داشت: در جایی که نیاز به سمپاشی برای زدودن میکروب ها است حوزه باید به خوبی اقدام کند، وقتی مقام معظم رهبری از برخی ویروس ها و میکروب ها ولو تحت عنوان کلی نام می برند ما به عنوان بسیج باید دنبال این باشیم که کار کنیم.

وی عنوان کرد: وقتی تحریف شخصیت امام راحل در زبان رهبر انقلاب مطرح می شود باید ببینیم تحریف گر چه کسی است و با چه اهدافی این کار را انجام می دهند، از این رو باید جست وجو و چهره های تحریف کننده را معرفی کرد.

فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری نفوذ را مطرح می فرمایند ما به عنوان کسانی که می خواهیم انقلاب سالم بماند باید روزنه های نفوذ را شناسایی کرده و نفوذگران را بشناسیم، همچنین راه ها و اثرات نفوذ باید شناسایی شود.

در ادامه حجت الاسلام محمدی شاهرودی رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور اظهار داشت: چند دسته روحانی در کشور وجود دارد عده ای کاری به نظام و انقلاب ندارند و فقط تدریس می کنند که البته افتخار نیست، عده ای کم هم کارشکنی در کار نظام می کنند، عده ای وابسته فکری به غرب هستند اما اکثریت را طلاب بصیر و انقلابی تشکیل می دهد.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی با اشاره به ویژگی های طلبه انقلابی ابراز داشت: طلبه انقلابی باید بصیر، دشمن شناس و برای تقابل و تهاجم برنامه داشته و همچنین حضور مؤثر در جامعه و پاسخگویی به شبهات جامعه داشته باشد، بصیرت این است که خط درگیری با دشمن را تشخیص داده و دوست و دشمن را بشناسیم.

وی عنوان کرد: طلبه انقلابی در عرصه داخلی باید جریانات و عقبه های فکری جریانات سیاسی را بشناسد، گاهی عده ای از عاشورا و معارف امام حسین(ع) برای منافع یک حزب سرمایه گذاری می کنند، اگر عقبه را ندانیم نمی توانیم انقلابی عمل کنیم، بصیرت یعنی بدانیم در کجا هستیم و چشم انداز آینده کجاست.

سپس حجت الاسلام فرخ فال با بیان این که روحانیت نقش رابط بین مردم و رهبری است، ابراز داشت: حرکت های بسیار مهم انقلاب در برابر استکبار را همین رابطه شکل داد، این نکته را دشمن به خوبی فهمیده و می خواهد در رابط بین مردم و رهبری نفوذ کند، اگر این را بشکنند کار انقلاب خلاص است.

وی عنوان کرد: خداوند تعارف ندارد اگر کسانی که باید نقش خود را ایفا کنند عقب کشیدند دچار خسارت های جبران ناپذیری خواهیم شد، نباید تلقی شود که تأکیدات بسیار مهم و ارزشمند رهبر انقلاب صرفا یک سخنرانی است بلکه ایشان احساس خطر می کنند.

حجت الاسلام فرخ فال افزود: وضعیت در حوزه نباید به گونه ای باشد که انقلابی ها تقیه کنند بلکه ضد انقلاب ها باید به تقیه بپردازند؛ کسی که در فتنه دچار مشکل شده باید تقیه کند نه کسی که عمارگونه در کنار رهبری و نظام ایستاده است.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: حتی یک طلبه نسل جدید نباید بیگانه با انقلاب و معارف و مفاهیم آن باشد، باید بسیار تلاش کنیم، نسل امروز ما چه در حوزه و غیر آن در معرض تیرهای سهمگین دشمنان انقلاب و استکبار به ویژه در فضای مسموم مجازی هستند.

وی اضافه کرد: امروز وظیفه مدیران بسیار سخت و حساس است، ما برای واکسینه کردن طلاب چه کردیم و چه کاری باید انجام داد که آثار مسموم هجمه ها به طلاب گرفته شود، نباید فکر کنیم که همه مشکل ما صرف، نحو، فقه و اصول است؛ کسانی که در کوفه منشأ گرفتاری مسلم به دست دشمن شدند این را خوب می دانستند اما بصیرت و خطر نفوذ را نمی دانستند.

حجت الاسلام فرخ فال با بیان این که نقشه های دشمن بسیار پیچیده است، گفت: گاهی دشمن برای اغفال مسؤولان و روحانیت نقشه می کشد، دشمن لحظه ای درنگ نکرده و برای همه برنامه دارد و هیچ کس از نفوذ در امان نیست مگر کسی که بصیرت لازم را داشته باشد؛ کار روحانیت خیلی سخت است، هرچه در حوزه علمیت بالا رود و کفه بصیرت و سیاست کاهش پیدا کند ضرر بیشتری خواهد داشت چون شمشیر روحانیت را به دست کسی می دهیم که دیگر قابل مهار کردن نیست.

وی افزود: الان کسانی که در کنار امام بودند و در حوزه های علمیه حضور داشتند می بینیم اگر از بصیرت جدا شدند چه آسیب هایی را متوجه نهضت مقدس امام می کنند، در ارتباط با موضوع بسیج و فکر بسیجی که مرحله اول ایجاد بصیرت است باید مواظبت و دقت کنیم، لحظه ای غفلت کنیم دشمن خود را وارد صفوف ما می کند.

در پایان آیت الله سید محمد سعیدی عنوان کرد: در هیچ عرصه ای نباید اجازه دهیم که استحاله انجام شود چه در فرهنگ و اقتصاد و چه در سیاست باشد، خدا آمیختگی با کفار را برای ما تشریع نکرده است، مسؤولان فکری و فرهنگی جامعه نباید ناخواسته آنچه را که دشمن می خواهد عمل کند و به دامی بیفتند که قرآن ما را نهی کرده است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: دومین کار حوزه انقلابی درگیری مستمر با جبهه ای است که در صدد از بین بردن فرهنگ ناب و اصیل شیعه است، اصالت و ناب بودن شیعه زمانی تضمین می شود که درگیری با دشمن مستمر باشد.

وی اضافه کرد: برخی از ناآگاهان در مصادر سیاسی به زبان می آوردند که نمی توان با دنیا جنگید و باید با همه ارتباط داشته باشیم، یک جهت این است که باید تعامل داشته باشیم و نمی شود بیگانه با دنیا بود که معنای درستی است البته به شرطی که در حصن حصین لا اله الا الله و امیرمؤمنان برویم و باحفظ هویت تعامل داشته باشیم؛ اگر صحبت تعامل با دنیا است و خطری که حضرت آقا این قدر به آن تصریح می کنند و برخی از بزرگان ندانسته با یک سخنرانی بعد از صحبت های آقا حرف های بی ربط می زنند بحث ها باید مشخص شود.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان این که دشمن درصد است که حوزه های ما رنگ انقلابی را کنار بگذارند و تنها به تدریس و درس خواندن بپردازند، گفت: برخی باورشان شده این حصر باید باشد، آیا چنین انسانی را می توان انقلابی تربیت کرد؛ موجه ترین افراد نباید در حوزه کسانی باشند که به هیچ چیز کاری ندارند و از هیچ چیز سر در نمی آورند.

وی افزود: مصرف شهریه امام زمان فقط به درس خواندن و درس دادن نیست اما هدف های دیگر مانند شناختن شمر زمانه را کار خود نمی داند، کاری کردند که حوزه علمیه مبارکه نجف حوزه ای بسته شود که هیچ کاری به مردم خود نداشته باشد و تا امروز هزینه آن را می پردازد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات