۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۴۵۶۴۹۷
کارشناس مسائل مذهبی:

بسیاری از گناهان معلول بی عقلی است

حجت الاسلام شهباز بسیاری از گناهان از جمله بدحجابی را معلول بی عقلی دانست و گفت: جهالت و غفلت 2 عامل مهم برای بدبخت شدن و رو آوردن انسانها به گناهان است، اگر به دستورات دین عمل کنیم، از خطاها به دور خواهیم بود، دستورات دین عین عقل است‏.
گناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ابوالقاسم شهباز، کارشناس مسائل خانواده، امشب در مراسم عزاداری در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، گفت: خداوند ملائکه ای که همه عمر خود را صرف عبادت خدا کرده اند را امر به سجده به حضرت آدم کرد، پس باید انسانها هم قدر خود را بدانند و عقل خود را در زندگی به کار بگیرند، بسیاری از گناهها معلول بی عقلی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: زنان ما اگر قدر گوهر درون خود را بدانند، هیچ گاه بی حجاب در جامعه و انظار عمومی حاضر نمی شوند، بی حجابی معلول بی عقلی است، بی حجاب نسبت به گوهر خود جاهل است، کسی که مقدار زیادی پول با خود حمل می کند آن را در جایی مخفی می کند، اما آن خانم بی حجاب نمی فهمد که چه ارزشی دارد.

وی افزود: کس که ارزش معنویت و پاکی خود را نداند، به راحتی خام می شود و خود را آلوده می کند، خداوند در قرآن خطاب به زنان می فرماید «ای زنها در خانه بنشینید و به شیوه جاهلیت، تبرج و خودنمایی نکنید»، یعنی خداوند هم خودنمایی و بدحجابی را ناشی از بی عقلی و جاهلی می داند و برای همین هم دوران جاهلیت را یاد می کند.

حجت الاسلام شهباز با اشاره به آیه 89 سوره یوسف، اظهار داشت: جهالت و غفلت 2 عامل مهم برای بدبخت شدن و رو آوردن انسانها به گناهان است، خداوند در سوره یوسف کار برادران یوسف(ع) در به چاه انداختن او را ناشی از جهل آنها دانسته است، برادان یوسف گفتند ما یوسف را می کشیم و سپس هم توبه می کنیم و قوم صالح می شویم و این از بی عقلی آنها بود.

کارشناس مسائل خانواده ابراز داشت: در مرکز ملی پاسخگویی با جوانی برخوردم که یک جوان هیأتی بود و در اثر آشنایی با یک خانم به او دست زده بود و بسیار پشیمان بود و گریه می کرد، به او گفتم ارتباط خود را کاملاً با او قطع کن و تلفنت را هم برای مدتی خاموش کن و دیگر هرگز به سمت او نرو و بهانه های آن زن را برای مراجعه و کمک کردن به او نپذیر، اما آن جوان با بی عقلی تصورکرده بود که به داخل خانه می روم و از بی عفتی دور می شوم و به مقام یوسف(ع) و «ابن سیرین» می رسم و متأسفانه آلوده به گناه بزرگ زنا شده بود.

وی اظهار داشت: خداوند در قرآن دستور می دهد که «به زنا نزدیک نشوید» ، معنی این آیه اینست که اگر احساس کردید کاری یا عملی بوی زنا می دهد از آن دوری کنید و حتی یک قدم هم به جلو برندارید ولی بی عقلی انسان را به گناه می کشاند، یوسف و ابن سیرین به میل خود به مکان گناه نرفتند، اگر به دستورات دین عمل کنیم، از خطاها به دور خواهیم بود، دستورات دین عین عقل است./202/869/ب1

ارسال نظرات