۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۵۶۵۰۰

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

برگزاری اجتماع عظیم عزاداران مدافع حرم در مشهد، اعزام 63 نخبه قرآنی خراسان رضوی به مسابقات کشوری قرآن کریم اوقاف و برگزاری بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ محمدحسین سیبویه عناوین مهم‌‌ترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، همزمان با حرکت اسرا کربلا به سمت شام، اجتماع عظیم عزاداران مدافع و بزرگداشت شهیدان محمدرضا خاوری، شهید سیدعلی عالمی و شهید حسین فدایی از فرماندهان لشکر فاطمیون و 46 شهید مدافع حرم عملیات های ماه محرم و صفر، با سخنرانی آیت الله ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی صبح روز جمعه 30 مهر ماه مصادف با 19 محرم الحرام برگزار می شود.

بر اساس این گزارش این مراسم با قرائت ندبه از سوی حاج مهدی منصوری از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت آغاز می شود و در ادامه خیل عظیم عزاداران حسینی با مداحی حاج مهدی رسولی به عزاداری سید و سرور سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) می پردازند.

این مراسم با حضور خیل عظیم عزاداران مدافع حرم در سالن ورزشی شهدای مدافع حرم در منطقه گلشهر برگزار می شود. لازم به ذکر است ورزشگاه شهدای مدافع حرم در بلوار شهید آوینی، خیابان شهید شفیع 50 واقع شده است.

اعزام 63 نخبه قرآنی خراسان رضوی به مسابقات کشوری قرآن کریم اوقاف

جعفر حسینی، مسوول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: 63 نخبه قرانی استان خراسان رضوی در سی و نهمین دوره مسابقات قران کریم کشور در شهر رشت حضور می یابند و با دیگر رقبا به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در مسابقات کشوری در بخش آقایان 34 نماینده دارد، افزود: مجتبی افتخاری در رشته حفظ 10 جزء، سعید قره داشی، احسان سلیمی و حسن حسین زاده، مجید آجیلیان و جلال رضایی در رشته حفظ 20 جزء، محمدرضا جاهدی نیا، محمدخاکپور، علی شیخ جامی، محمودمحمدی نیا، احمد عزیزی، داود خلوصی و رضا گلشاهی در رشته حفظ کل به رقابت می پردازند.

مسوول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه خراسان رضوی در این مسابقات در رشته قرائت تحقیق 5 نماینده و در رشته 4 نماینده دارد، گفت: خراسان رضوی در بخش بانوان نیز 29 نماینده دارد.

وی با بیان اینکه استان در بخش خواهران در مسابقات کشوری یک نماینده در رشته دعاخوانی و 2 نماینده در رشته معارف دارد، افزود:وحیده بحرالعلوم طباطبایی، فاطمه انجیری و طیبه قهرمان نمایندگان استان به ترتیب در رشته دعاخوانی و معارف می باشند.

حسینی با بیان اینکه برای اولین بار مسابقات رشته مدیحه سرایی و تواشیح همزمان با مسابقات سایر رشته برگزار می شود، گفت: در بخش آقایان گروه نجل الهدی با حضور 6 نفر از مشهد و در بخش بانوان گروه های آل یاسین و آل طاها از سبزوار در این مسابقات حضور دارند.

مسؤول امور قرانی اداره کل اوقاف استان گفت: کلاس های رفع اشکال جهت آمادگی هر چه بیشتر متسابقین قبل از برگزاری مسابقات کشوری برگزار شد.

وی افزود: سی و نهمین دوره مسابقات کشوری از 25 لغایت 7 آبان در مجتمع فرهنگی، تفریحی زیبا کنار شهرستان رشت استان گیلان برگزار می شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ محمدحسین سیبویه

مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ محمدحسین سیبویه، از علمای مشهد و مؤسس مدرسه علمیه امام حسین(ع) جمعه 30 مهرماه ساعت 9 صبح در محل موسسه صاحب الزمان(عج) مشهد مقدس برگزار می شود.

در این مراسم آیت الله عبدخدایی، عضو خبرگان رهبری به سخنرانی می پردازد./303/930/ب1

ارسال نظرات