۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۵۶۵۰۶
استاد حوزه و دانشگاه:

سبک زندگی اسلامی بهترین شیوه زیست انسانی است

حجت الاسلام آسمانی سبک زندگی اسلامی را برترین شیوه زیست بشری دانست که عامل آرامش انسان می شود و گفت: سبک زندگی اسلامی انجام عملی آموزه های اسلامی است که برخاسته از تعلقات معنوی انسانها است و به انسان آرامش می دهد و به روح او تعالی می بخشد.
سبک زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی آسمانی، استاد حوزه و دانشگاه امشب در جمع زائران امامزاده «دال زال» تبریز، اظهار داشت: امام حسین(ع) اگر شب عاشورا از دشمن مهلت خواست، نه برای هراس از مرگ، بلکه برای فرصت هدایت دشمن و آگاه سازی بود، همان کاری که امام علی(ع) در جنگ صفین انجام داد.

وی با بیان اینکه اگر سیدالشهدا(ع) از مرگ هراس داشت همه زندگی، خانه و خانواده خود را فدا نمی کرد، ابراز داشت: عدم هراس از مرگ و ایمان به خدا همان چیزی است که امروز مدافعان حرم در این مسیر از همه داشته های خود می گذرند و به دنبال جانفشانی در برابر ارزشهای اسلامی هستند.

حجت الاسلام آسمانی با تأکید بر حمایت از مدافعان حرم و جبهه مقاومت اسلامی، خاطرنشان کرد: تقویت مدافعان حرم و پشتیبانی از آنها وظیفه مااست و نباید حمایت های مادی و معنوی خود را از آن ها دریغ کنیم چرا که آن ها از حریم اهل بیت(ع) دفاع می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سبک زندگی اسلامی را برترین شیوه زیست بشری دانست که عامل آرامش انسان می شود و گفت: سبک زندگی اسلامی انجام عملی آموزه های اسلامی است که برخاسته از تعلقات معنوی انسانها است و به انسان آرامش می دهد و به روح او تعالی می بخشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز برخی نیازهای مجازی و غیرواقعی انسان را از آسایش و آرامش دور کرده است، ابراز داشت: وقتی انسان نیازهایی همچون خوراک و پوشاک را متناسب با طبیعت ذاتی خود تأمین کند به نوعی به آرامش روحی دست خواهد یافت، اما متأسفانه امروز نیازهای ساختگی عامل سلب آرامش خانواده شده است.

وی همچنین با انتقاد از شیوه خیریه در میان خیران، تصریح کرد: خیران به جای اهدای جهیزیه برای پسران جوان، زمینه اشتغال را فراهم کنند که در این صورت خواهند توانست با تشکیل خانواده، نیازمندی های زندگی خود را به تدریج تأمین کنند.

حجت الاسلام آسمانی با بیان اینکه می توان امور خیریه را به سمت رفع مشکلات اجتماعی سوق داد، گفت: امروز به جهت مشکلات اقتصادی و نبود کار میزان ازدواج کاهش یافته و سن ازدواج افزایش پیدا کرده است، خیران باید امور خداپسندانه خود را به این سمت سوق دهند تا جامعه از گزندهای اجتماعی مصون باشد./202/854/ب1

ارسال نظرات