۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۴۵۶۵۲۲
استاد دانشگاه:

سکوت نکردن در برابر ظلم از درس‌های مهم عاشورا است

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه عاشورا سراسر درس و عبرت است، گفت: یکی از درسهای عاشورا عدم سکوت در برابر ظلم ظالم است.
نیکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه، شامگاه پنجشنبه در حسینیه اثنی عشری شهرری، گفت: رفع موانع ظهور از مهمترین دعاهای شیعه واقعی به شمار می‌رود.

نیکنام با بیان اینکه حوادث در گذر زمان فراموش شدنی هستند، بیان داشت: با گذشت قرنها از حادثه عظیم کربلا نه تنها آن حماسه در اذهان عمومی مردم باقی ماند بلکه سال به سال این عزاداری پررنگ‌تر از گذشته در بین اقشار جامعه بروز و ظهور یافت.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه عاشورا سراسر درس و عبرت است، ابراز کرد: یکی از درسهای عاشورا عدم سکوت در برابر ظلم ظالم است در روایات متعددی این مهم بیان شده که در قیامت ظالم و مظلوم مجرم شناخته می‌شوند از ظالم دلیل ظلمش و از مظلوم دلیل تن دادن به آن ظلم سوال خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه امام حسین(ع) مظلوم عالم است، گفت: مظلومیت امام حسین(ع) این بود که ایشان برای احیای اسلام قیام کردند و در مقابل آن قیام دشمنان به ایشان ظلم و ستم روا داشتند.

نیکنام با بیان اینکه امام حسین(ع) یک پیروز مظلوم است، اظهار داشت: برپایی مراسم عزا به سبب شکست اباعبدالله الحسین(ع) نیست بلکه عزاداری مسلمانان به خاطر آن است که اسلام برای این پیروزی هزینه گزافی را متحمل شده است.

این استاد دانشگاه امر به معروف و نهی از منکر را از هر واجبی واجب‌تر دانست و تصریح کرد: تمام واجبات بر اساس عمل به این واجب اقامه و برپا می‌شود همه آیات الهی امر به معروف و نهی از منکر است و امام حسین(ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

وی خاطر نشان کرد: کربلا سراسر عبرت بود حضرت علی(ع) فرمودند: زمینه های عبرت زیاد ولی عبرت گیرنده کم است./202/813/ب1

ارسال نظرات