۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۴۵۶۵۳۵
استاد روانشناسی حوزه علمیه قم:

تیپ شناسی شخصیتی باید در حوزه مورد توجه قرار گیرد

استاد روانشناسی حوزه علمیه قم گفت: افرادی که می خواهند در یک رشته علمی موفق باشند باید تیپ شخصیتی خود را بدانند و متناسب با آن شغل و رشته تحصیلی آینده خود را انتخاب کنند.
مشاوره دوره آشنايي با مهارت مشاوره و راهنمايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام احمد امامی فر استاد مدیریت تحصیلی در حوزه علمیه در جلسه آموزشی مدیریت تحصیلی که صبح امروز در مدرسه آیت الله اخوند برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه امور روانی در انتخاب رشته تحصیلی گفت: توجه به رشته های تحصیلی امری مهم و اثرگذار در شخصیت اجتماعی افراد است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه تیپ شناسی شخصیتی در انتخاب رشته افراد ابراز کرد: تیپ شناسی شخصیتی ارتباط مستقیم با انتخاب شغل و رشته تحصیلی در حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام امامی فر گفت: البته گاهی موقعیت اجتماعی فرد باید در نتیجه شخصیت شناسی افراد مورد بررسی قرار گیرد بر همین مبنا علت تامه نیست و شرایط بروز لوازم شخصیتی در آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل شخصیتی در انتخاب افراد اظهار داشت: افرادی که تیپ شخصیتی اجتماعی و جست و جو گر دارند به رشته و پژوهش های کاربردی علاقه دارند.

استاد روانشناسی حوزه علمیه قم گفت: افرادی که می خواهند در یک رشته علمی موفق باشند باید تیپ شخصیتی خود را بدانند و متناسب با آن شغل و رشته تحصیلی آینده خود را انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر برخی افراد بدون در نظر گرفتن تیپ و شخصیت خود به کار و فعالیتی در حوزه مشغول شوند افزون بر آن که در آن کار موفق نخواهند بود باید انرژی بسیار زیادی را برای آن کار خرج کنند.

استاد روانشناسی حوزه علمیه قم ابراز داشت: گاه موقعیت زندگی ایجاب می کند که برخی انتخاب های شخصیتی و شغلی به تعویق بیافتد و باید راه کارهای لازم برای رشد این فرد در مشاوره های حوزه ارائه شود.

وی در پایان افزود: علیرغم تمام نکات ارائه شده در شخصیت شناسی در امور مشاوره ای برخی امور مانند وراثت و وضعیت اقتصادی رد نقش تعیین کننده ای دارند./202/979/ب1

ارسال نظرات