۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۴۵۶۵۳۷
استاد جامعه المصطفی:

نفوذ فرهنگی علت تامه سقوط اندلس بود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش نفوذ در تغییر ماهیت کشورهای اسلامی و ارزش های آنان، گفت: این که رهبر معظم انقلاب همواره در سال های گذشته بر مسأله نفوذ تاکید می کنند به این دلیل است.
شعبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره) با اشاره به نقش ایران در تاریخ اسلام اظهار داشت: رابطه اسلام و ایران نقش تعیین کننده ای در استمرار، ترویج و بقای اسلام داشته است.

وی افزود: نقش ایرانیان در حراست از باورهای دین اسلام چه در مذاهب اهل نت و چه در مذهب شیعه بسیار تعیین کننده است تا جایی که مولف صحاح سته ایرانی هستند.

استاد جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که خدمات متقابل اسلام و ایران بسیار زیاد است ابراز داشت: خدمات ایران نسبت اسلام در حراست و حفاظت از کیان ارزش ها سبب شده است که وظیفه پاسداری از دین خدا در آخرالزمان طبق روایات بر عهده ایرانیان افتاده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اندلس از بزرگترین کشورهای اسلامی در جهان بود که از هم فرو پاشید و امروز اسپانیا کمترین میزان مسلمان را در میان کشورهای اروپایی دارد.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به علل نابودی اندلس اظهار داشت: یکی از علل سقوط اندلس نفوذ فرهنگی مسیحیان با توطئه انگلستان بود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه خاطر نشان کرد: علل سقوط اندلس باید با توجه ویژه مورد بررسی قرار گیرد چرا که امروز دشمن با همان حربه به دنبال ضربه زدن به کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به نقش نفوذ در تغییر ماهیت کشورهای اسلامی و ارزش های آنان گفت: این که معظم انقلاب همواره در سال های گذشته بر مساله نفوذ تاکید می کنند به این دلیل است.

حجت الاسلام شعبانی یادآور شد: مساله سقوط اندلس درس عبرتی است که باید با تحلیل و تبیین آن راه را برای نفوذ مجدد دشمنان اسلام مسدود کرد و با آن مقابله کرد./202/979/ب1

ارسال نظرات