۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۵۶۵۷۸
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور خواستار شد؛

بررسی حلیت و حرمت محصولات تراریخته از منظر فقه

سردار جلالی از محصولات تراریخته به عنوان یکی از مسائل مهم تهدید آمیز در روزهای اخیر نام برد و از علمای حوزه خواست تا حلیت یا حرمت محصولات تراریخته را از منظر فقه بررسی کنند.
سردار جلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه جمعی از معاونان این سازمان پیش از ظهر امروز با حضور در بیت مرحوم آیت الله محمدفاضل لنکرانی با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار جلالی در ابتدای این دیدار با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه باید کشور از همه تهدیدها و آسیب های احتمالی مصون و محفوظ بماند اظهار داشت: تأکید رهبری معظم بر این است که اگر احتمالا دشمن اقدامی علیه جمهوری اسلامی کرد بتوانیم با قدرت جلوی او را بگیریم به همین دلیل دستور به تأسیس سازمانی با عنوان سازمان پدافند غیر عامل را صادر کردند.

تهدیدات دائما در حال تغییر هستند

وی افزود: ما امروز در دورانی قرار داریم که تهدیدات دیگر صرفا نظامی نیست و دائما در حال تغییر است که یک نمونه از این تهدیدهای پیش رو فناوری های جدید است که در کنار فرصت هایی که در کشور ایجاد کرده است آسیب هایی را نیز می تواند به همراه داشته باشد که نیازمند برخورد هوشمندانه در این زمینه هستیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد: اینکه بگوییم به طور کل از فناوری ها دست بکشیم و آنها را کنار بگذاریم حرف درستی نیست و اصلا ممکن هم نیست، چراکه فناوری های مدرن در دنیای امروز به قدری پیشرفت کرده که اجتناب ناپذیر شده اما باید مراقب باشیم که به طور کامل هم اعتماد نداشته باشیم چرا که به عنوان نمونه ترکیب همین فناوری های اطلاعاتی با حوزه ارتباطات، بانک ها و غیرآن می توان خطرآفرین باشد.

وی با اشاره به یکی از مسائل مهم تهدید آمیز در روزهای اخیر به محصولات تراریخته اشاره کرد و ابراز داشت: ما در حوزه غذا به دنبال سه اصل مهم هستیم؛ نخست کمیت دوم کیفیت و سوم حلیت که مورد سوم از همه مهمتر است ولی بیشتر مورد غفلت قرار می گیرد از همین رو از بزرگان حوزه می خواهیم در این خصوص بحث و بررسی کنند چرا که شاید اصلا این مواد غذایی حلال نباشد که نوبت به کیفیت یا کمیت آن برسد.

محصولات تراریخته سرطان زا است

سردار جلالی ادامه داد: شما نگاه کنید یک میوه به نام انگور در یک حالت تبدیل به سرکه می شود که حلال بوده و برای بدن مفید است و با تغییر کمی در آن تبدیل به شراب می شود که نجس و حرام است، حال شاید در موضوع محصولات تراریخته نیز این بحث مطرح شود چراکه خیلی ها معتقدند با تغییری که در ژن محصولات کشاورزی صورت می گیرد این محصولات سرطان زا و خطرناک می شوند./1330/پ202/ی

ارسال نظرات