۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۵۶۵۸۰
امام جمعه موقت تبریز:

اقتدار نظامی بازدارنده تجاوز نظامی دشمن است

آیت الله ال هاشم با اشاره به اینکه آمریکا، آل سعود، اسرائیل و نیروهای تکفیری داعش و دیگر دشمنان این مرز و بوم به برکت نیروهای مسلح و جوانان انقلابی هیچ غلطی نمی توانند بکنند، گفت: نیروهای نظامی در رزمایش هوایی پیام اقتدار ایران را به جهانیان نمایش دادند.
آیت الله آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم در خطبه هاب عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان جوان، اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار بر ارزش دهی به نسل جوان نخبه تأکید کردند و عدم رکود علمی را خواستار شدند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس و در اوج جنگ و نبرد جوانان با از خودگذشتگی در کنار مبارزه با رژیم منحوس بعث عراق علم را نیز راکد نگذاشتند، گفت: امروز جوانان هستند که أینده سازان این کشور اند، جوانان باید با تلاش و جهد قله های پیشرفا علمی را یکی پس از دیگری طی بکنند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به برگزاری رزمایش مقتدرانه نیروی هوایی، تصریح کرد: این رزمایش نمایش قدرت و اقتدار نیروهای نظامی بود و پیام آمادگی خود را برای مقابله با هر گونه تجاوزی علیه ایران اسلامی را به جهان به ویژه دشمنان استکباری ارسال کردند، نیروهای هوایی آماده مقابله با هر گونه جسارت از طرف دشمن به کشور و مرزهای وطن هستند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا، آل سعود، اسراییل و نیروهای تکفیری داعش و دیگر دشمنان این مرز و بوم به برکت نیروهای مسلح و جوانان انقلابی هیچ غلطی نمی توانند بکنند، ابراز داشت: برادران پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز نیز در این رزمایش حضور داشتن و در کنار دیگر هموطنان غیور پیام اقتدار ایران را به جهانیان نمایش دادند.

آیت الله آل هاشم با استناد به آیه 60 سوره انفال، گفت: قرآن کریم در این آیه کسانی را که آماده دفاع از کیان کشور خود را دارند و اجازه تجاوز به مملکت خود را نمی‌دهند را ارج نهاده است، رهبر معظم انقلاب بر آمادگی نیروهای مسلح تآکید دارند تا دشمن جرأت جسارت به این کشور را حتی در مخیله خود نیز نپروراند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت نخستین شهید محراب، ابراز داشت: آیت‌الله قاضی طباطبایی اولین نماینده ولی فقیه در استان بودند که در راه خدا و ثبات انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی لحظه ای امام راحل را تنها نگذاشتند و اجازه نداند که بد خواهان این نظام این نظام را مورد هجمه خود قرار دهند.

امام جمعه موقت تبریز  تصریح کرد: این شهید محراب با جانفشانی در مسیر انقلاب برای هدایت مردم آذربایجان و پیروی از آرمانهای امام خمینی(ره) تلاش فراوان کردند و در قیام مردم آذربایجان نقش به‌سزایی داشتند، نفش آیت الله قاضی طباطبایی در آذربایجان و قیامها مردمی بی بدیل بود.

وی افزود: امروز 19 ماه محرم روزی است که اسرای کربلا راهی شام و کوفه شدند، باید عزاداری امام حسین(ع) در تمام این روزها برگزار شود، پر کردن مساجد، حضور در نمازهای جماعت و جمعه و همچنین برپایی عزای اباعبدالله حسین (ع) از  توصیه های اکید رهبر انقلاب است.

آیت الله آل هاشم با بین اینکه راه امام حسین(ع) راه مسجد، قرآن و نماز است، گفت: هر راهی که به خداوند ختم شود نجات‌گر خواهد بود، مسیر شهدای کربلا و اباعبدالله (ع) بهترین و سریعترین راه نیل به خدای متعال و نجات از گمراهیهای و مسیرهای ضلالت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته گرامیداشت تربیت‌بدنی اشاره کرد و ادامه: ورزش برای صحت بدن لازم بوده و البته این بدان معنی نیست که ورزشکار باشیم، بلکه صحت و سلامتی بدن در انسان و مراقبت از این نعمت باعث می‌شود به واجبات خود به درستی عمل کنیم./201/854/ب1

ارسال نظرات