۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۵۶۵۹۸
امام جمعه بندرعباس:

یاری رساندن به مظلوم در فرهنگ اسلامی ارزش است

امام جمعه بندرعباس، ایمان، اعتقاد و ارزشهای انسانی و اسلامی را پایه و اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی دانست و گفت: یاری رساندن به مظلوم و حمایت از او در فرهنگ ما یک ارزش بشمار می آید.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌ الله غلامعلی نعیم‌آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه‌ های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به عبارت «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» گفت: امام حسین(ع) کشتی نجات است و سوار شدن به این کشتی نه تنها در مباحث سیاسی بلکه باید در زمینه های مختلف زندگی باشد به طوری که هر وقت انسان دید در زمینه های مختلف زندگی سیاسی، اجتماعی و اخلاقی در حال غرق شدن است سوار این کشتی شود.

وی افزود: در جریان الگوگیری از امام حسین(ع) باید «با حسین» و «یا حسین» در کنار هم باشد تا معنای الگوگیری کامل شود و «با حسین(ع)» بودن باید مقدم بر «یا حسین(ع)» گفتن باشد.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: امام حسین (ع) را از چراغ بودن خارج نسازیم و با حفظ روشنی چراغ، برای امام حسین (ع) گریه کنیم، نه اینکه به قیمت تاریک و خاموش شدن چراغ، گریه کنیم و باید توجه کینم که اشک همه جا کارساز نیست.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به نقش ملت ایران و نقش شیعیان در معرفی مکتب امام حسین (ع) و واقعه کربلا به همه جهانیان، تصریح کرد: باید واقعه کربلا را دقیق و بدون تفسیر شخصی بیان و عناصر پرجاذبه واقعه عاشورا و شخصیت هرکدام از 72 تن را به جامعه معرفی کنیم.

وی در ادامه، آزادگی و مردانگی را یکی از درسهای مهم واقعه عاشورا دانست و گفت: بشر به همان اندازه که به آب‌ و نان نیاز دارد، به آزادگی و مردانگی نیز نیاز دارد و امام حسین (ع) و یاران او بزر‌گترین الگوی مردانگی، عظمت، استواری و ایمان به راه خدا هستند.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: همان طور که زیارت و حضور در برابر معصوم (ع) باید با معرفت باشد، در اشک هم باید عارف به حق امام و معصوم باشیم.

وی، ریشه عزادار‌یهای بر امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا را مودت و ارادت مسلمانان به ساحت این بزرگوار دانست و تصریح کرد: شاد بودن به ایام شادی ائمه اطهار(ع) و عزادار بودن به ایام عزای آنان نشانه مؤدت با ائمه اطهار و اهل بیت (ع) است.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه عزاداری کمترین مصداق آن و گریه کردن بر امام حسین (ع) کمترین نشانه این دوستی بشمار می ‌رود اذعان داشت: ارادت به اهل‌ بیت(ع) سبب تعالی انسان می شود و سلفی‌ های جنایتکاری که امروز ریشه بسیاری از جنایات در سطح منطقه هستند از ارادت مسلمانان به اهل‌بیت(ع) در هراسند و چهره واقعی اسلام را لکه ‌دار می ‌کنند.

آیت الله نعیم آبادی همچنین با تاکید بر اینکه مومنان باید دلهای خود را از کینه دور و قلب خویش را با دوری از نفرت، بهشتی کنند بان کرد: نباید جازه داد تا کینه و نفرت مانع بر سر راه کمال و سعادت شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، ایمان، اعتقاد و ارزش‌های انسانی و اسلامی را پایه و اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی دانست و گفت: یاری رساندن به مظلوم و حمایت از او در فرهنگ ما یک ارزش محسوب شده و تاریخ نشان داده که ملت ایران هرگز زیربار ظلم نرفته و با اقتدار از شرافت خویش دفاع کرده است.

وی با اشاره به دور شدن جوامع غربی از اصول انسانی ابراز داشت: گسترش فساد و بی‌توجهی به وجود بشریت، انحطاط در این جوامع را در پی داشته و دور کردن ملت ایران از باورهای اصیل اسلامی و ایرانی از اهم اهدافی است که دشمنان نظام و ملت ایران اسلامی دنبال می کنند.

آیت الله نعیم آبادی در پایان از ویژگیهای آداب اجتماعی ملت ایران به عنوان سرمایه‌ای عظیم برای رشد و تعالی جامعه یاد کرد./201/851/ب1

ارسال نظرات