۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۴۵۶۶۳۱
آیت‌الله ایمانی:

آمریکا در هیچ شرایطی قابل‌اعتماد نیست

امام جمعه شیراز گفت: آمریکا در هیچ شرایطی قابل‌اعتماد نیست و در هیچ وضعیتی نمی‌توان به‌عنوان یک شریک به آن نگاه کرد و به‌عنوان یک نقطه اتکا به او تکیه داد، آمریکا در همه مراحل جز خیانت و سیطره بر دنیا و جهان دنبال چیز دیگری نیست.
آيت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اجازه به سخنرانی امام راحل علیه مصوبه کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ گفت: تصویب این قانون استقلال کشور را در عرصه‌های مختلف زیر سؤال می‌برد و می‌شکست، امام با آن به مبارزه برخاست؛ نتیجه مبارزه امام، تبعید امام به ترکیه و از آنجا به نجف بود.

وی در ادامه افزود: امام راحل، چهارم آبان سخنرانی کردند اما وقتی امام تبعید شد که سرنوشت انتخابات امریکا روشن شد یعنی جانسون در آن دوره به‌عنوان رئیس‌جمهور امریکا مشخص شد و شب چهاردهم آبان امام تبعید شدند یعنی حدود ده روز بین سخنرانی امام و تبعید امام فاصله شد تا سرنوشت رئیس‌جمهور امریکا تعیین شود.

آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: این نشان می‌دهد که چقدر امریکا از آغاز ورودش به کشور و به ایران در امور ما دخالت داشته و در همه مسائل ما حضور داشته است و در سلسله ظلم‌هایی که به این مملکت روا داشته یکی هم تصویب همین قانون است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این قانون لغو شد.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد امریکا در هیچ شرایطی قابل‌اعتماد نیست و در هیچ وضعیتی نمی‌توان به‌عنوان یک شریک به آن نگاه کرد و به‌عنوان یک نقطه اتکا به او تکیه داد، آمریکا در همه مراحل جز خیانت و سیطره بر دنیا و جهان دنبال چیز دیگری نیست.

امام‌جمعه شیراز تأکید کرد: آمریکا به دنبال این است که همه جای دنیا زیر نگین او باشد، فکر او و فرهنگ او بر دنیا حاکمیت پیدا کند و باید هوشیار بود دشمنی که در مقابل 20 میلیون دلار استقلال ما را معامله می‌کند آیا به این دشمن می‌شود در سایر عرصه‌ها اعتماد کرد.

وی بیان داشت: در هفته‌ای که سپری شد رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های کلی انتخابات را به روسای سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت به‌عنوان یک سند بالادستی ابلاغ کردند که مجلس در مسأله انتخابات هر قانونی که خلاف آن باشد باید اصلاح کند و قوانین آینده هم بر اساس این سند بالادستی باید تنظیم شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در این ابلاغیه عمده‌ترین نکاتی که مورد بحث و توجه بوده و هست ارتقای سلامت انتخابات و منتخبین است؛ عدالت محوری مورد بحث و توجه است، افزایش آگاهی رأی‌دهندگان و اینکه رأی را با بصیرت به صندوق‌ها بریزند، شفاف‌سازی منابع مالی در امر انتخابات موردتوجه و عنایت است.

وی ادامه داد: جلوگیری از دخالت بیگانگان در امر انتخابات و افزایش ثبات و قانون‌گرایی در مسأله انتخابات، اهم محورهایی است که رهبر معظم انقلاب در این ابلاغیه به آن اشاره داشتند و توجه داشته‌اند.

آيت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: این روزها دو سالی یک‌بار دو انتخابات معمولاً در کشور ما هم‌زمان برگزار می‌شود و اهمیت فوق‌العاده‌ای در حضور مردم در صحنه دارد و تا به امروز انتخابات در کشور ما از سلامتی بالاتر از همه کشورها و حضوری بالاتر از همه کشورها برخوردار بوده است و  این قانون برای این است که نهادینه شود و شفاف‌سازی‌های لازم در عرصه‌های مختلف به وجود بیاید.

وی اظهار امیدواری کرد هم دستگاه قضایی، هم مجلس شورای اسلامی، هم دولت، هم احزاب و سازمان‌ها و گروها و هم شورای نگهبان که نظارت بر انتخابات کشور را عهده‌دار است به این سند به‌عنوان یک مجموعه قوی برخورد کنند و در همه عرصه‌ها به‌عنوان یک مجموعه از آن بهره لازم ببرند و استفاده کنند./202/919/ب1

ارسال نظرات