۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۵۶۶۳۵

مسابقات کشوری «مدهامتان» آذرماه در قم برگزار می‌‌شود

مدیرکل دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه بالغ بر 16 هزار نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در یازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در کشور شرکت کردند، گفت: مسابقات کشوری مدهامتان از 24 تا 27 آذرماه سال جاری به میزبانی استان قم برگزار می‌شود و برگزیدگان مسابقات استانی به این رقابت ها راه پیدا می‌کنند.
میرزایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مجتبی میرزایی، مدیرکل دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی هنری مساجد عصر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی مدها متان خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز یازدهمین جشنواره قرآنی مدها متان برگزار شد، در خراسان جنوبی از اساتید به نام استانی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه این مسابقات در رده سنی 18 تا 30 سال و ویژه جوانان برگزار می‌شود و دارای محدودیت است، گفت: نفرات نخست قرائت حفظ کل این مسابقات به سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی می‌شوند و این افراد به عنوان نماینده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسابقات اوقاف و امورخیریه سال آینده شرکت می‌کنند.

مدیرکل دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینکه این جشنواره ویژه اهالی مساجد برگزار شد، افزود: شناسایی استعدادهای نهفته مساجد که در فعالیت‌های قرآنی شرکت می‌کنند از مهم‌ترین اهداف این جشنواره بوده است.

میرزایی تصریح کرد: کسانی که در مرحله کشوری جزء 10 نفر نخست مسابقات می‌شوند در صورت تمایل می‌توانند جلسات آموزشی قرائت و حفظ کل را برای دیگران داشته باشند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی شانزدهمین استانی است که مسابقات قرآنی مدهامتان در آن برگزار می‌شود، ادامه داد: بالغ بر 16 هزار نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در یازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان در کشور شرکت کردند.

مدیرکل دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: مسابقات کشوری مدها متان از 24 تا 27 آذرماه سال جاری به میزبانی استان قم برگزار می‌شود و برگزیدگان مسابقات استانی به این رقابت ها راه پیدا می‌کنند.

میرزایی اظهار کرد: امیدواریم در سال‌های آینده در حوزه خواهران رشته‌های مسابقه‌ای را بر اساس نیاز خواهران افزایش دهیم و سطح کیفی مسابقات را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه در سال جاری مسابقات قرآنی در رده سنی زیر 18 سال در سه رشته حفظ پنج جزء، اذان و قرائت به صورت آزمایشی در پنج استان برگزار می‌شود، گفت: افراد برگزیده این مسابقات نیز آذر ماه در مسابقات کشوری در قم شرکت می‌کنند.

مدیرکل دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: بر اساس مصوبه ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور بخش مسابقات رده سنی زیر 18 سال به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است و دستگاه‌هایی که می‌خواهند در رده سنی زیر 18 سال مسابقات قرآنی را  برگزار کنند باید مجوز دریافت کنند.

میرزایی با بیان اینکه مسابقات رده سنی زیر 18 سال در صورت بازخورد خوب سال‌های آینده در دیگر استان‌ها نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی هنری مساجد از برگزیدگان مسابقات قرآنی به عنوان ذخایر بزرگ قرآنی کشور استفاده می‌کند و به یاری برگزیدگان و به لطف الهی در حوزه نشر معارف قرآن قدم برمی‌داریم./202/880/ب1

ارسال نظرات