۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۴۵۶۶۶۰
آیت الله علما:

راز بندگی انسان طهارت روح و جسم است

آیت الله علما با اشاره به اینکه عبودیت جوهره وجود انسان را توحید محض می کند، گفت: راز بندگی این است که انسان جان و روحش را پاک و تطهیر کند.
امام جمعه کرمانشاه 77

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی در مسجد حاج شهباز خان ابراز داشت: راز بندگی این است که انسان جان و روحش را پاک و تطهیر کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: طهارت جان و روح، انسان را مورد عنایت خداوند قرار می دهد از این رو اگر تمام عبادات واجب، مستحب و مباح با قصد قربت و حرکت تازه ای انجام شود قطعأ مورد توجه خداوند قرار می گیرد، قصد قربت در مسیر تطهیر است و جوهره وجود انسان را توحید محض خواهد کرد.

امام جمعه کرمانشاه با استناد به آیات قران مطرح کرد: در هنگام ساخت مسجد باید نیت و حرکات در مسیر تقوا باشد و امور اگر تقوا گونه پایه گذاری شود قطعأ دوام و ماندگاری خواهد داشت به همین سبب اسلام خط طهارت روح و وجود را به انسان نشان داده است.

وی ادامه داد: طهارت روح و جان باید در تمام اعمال انسان سایه بیاندازد از این رو حضرت علی (ع) سر وجود انسان را تقوا دانسته و می فرماید ما به خاطر تقوا خلق شدیم و تقوا است که تمام اسرار عالم را به ما تفهیم کرده و به انسان توجه می بخشد.

آیت الله علما اذعان داشت: اگر حقیقت تقوا را درک شده و در وجود انسان پیاده شود تمام عالم تحت اختیار انسان مؤمن قرار می گیرد، تمام آسمان و زمین لشگر و جنود خداوند است در صورتی که انسان متقی باشد و تمام شئون، وجود و چارچوب زندگی اش بر پایه تقوا استوار باشد جنود خدا و همه کائنات نیز به کمک انسان می شتابند و از انسان حفاظت می کنند.

وی بیان داشت: خداوند طهارت روح و جسم را از انسان خواسته و در عوض لشگرش را در خدمت انسان قرار خواهد داد، حضرت موسی (ع) که در خدمت فرعون رشد کرد و بزرگ شد و این نشان دهنده این است که لشگر خدا در خدمت این پیغمبر بود تا بتواند رسالت الهی را به سرانجام مقصود برساند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: باید نماز را همواره بپا داشته تا مظهر نماز شویم و حقیقت نماز در انسان پیاده شود و اگر این مهم تحقق یافت ظهور و بروز انسان تمامأ جنبه توحیدی خواهد داشت.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: افرادی که چارچوب وجود خویش را متوجه خدا کرده و در حال عبودیت و طهارت روح و جان باشند قطعأ به سعادت و کمال خواهند رسید و ذکر خدا نیز در انسان بروز و ظهور پیدا کرده و انسان صاحب نفس مطمئنه خواهد شد.

آیت الله علما بیان داشت: انسان برای مصونیت از دشمن وجودی خویش، باید نماز را بپا دارد، در واقعه عاشورا حضرت سیدالشهدا (ع) اطمینان خاطرش به واسطه یاد، ذکر و توجه خدا صورت گرفت و سکینه و طمانینه و آرامش روحی و وجودی اش را با برپا داشتن نماز کسب کرد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در پایان تأکید کرد: کسانی که از طهارت روح و جان برخوردارند خداوند به آنها عشق ورزیده و مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت از این رو با جدیت تلاش کنیم که یک قدم به خدا نزدیک تر شویم زیرا که تمام اعتبار انسان وابسته و متصل به عبودیت و بندگی خداوند متعال است./202/857/ب1

ارسال نظرات