۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۴۵۶۶۸۵
معاون فرهنگی اداره اوقاف زنجان خبر داد؛

حضور بیش از 3 میلیون زائر در بقاع متبرکه استان زنجان

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به استقبال مطلوب مردم استان زنجان و زائران گردشگر مذهبی از اجرای طرح بصیرت عاشورایی، گفت: امسال تعداد افراد حضور یافته در بقاع متبرکه استان زنجان 3 میلیون و 500 هزار نفر بود.
حجت الاسلام محمود محمدی

حجت‌الاسلام محمود محمدی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در زنجان، اظهار داشت: طرح بصیرت عاشورایی همه ساله همزمان با ماه‌های محرم و صفر به مدت دو ماه در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این طرح در امامزادگان استان، تصریح کرد: طرح مذکور با هدف عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش در رابطه با عزاداری امام حسین(ع) برگزار می‌شود که امسال نیز اجرای این طرح در 81 بقعه متبرکه استان در حال انجام است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با بیان این که در قالب طرح بصیرت عاشورایی برنامه‌های مختلفی در بقاع متبرکه استان در حال اجرا است، افزود: تبیین قیام اباعبدالله الحسین(ع)، تبیین عبرت ها و درس های عاشورا، تقویت باورهای دینی و ترویج معارف اهل بیت(ع) از اهداف برگزاری این طرح مذهبی است.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به دیگر اهداف برگزاری این طرح خاطرنشان کرد: تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم با بهره گیری از بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره قیام امام حسین(ع) از دیگر اهداف اجرای طرح بصیرت عاشورایی است که در همین زمینه طرح خیمه‌های معرفت در استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به این که خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص هر شهرستان دایر شده است، اظهار داشت: بصیرت افزایی و ارائه خدمات مشاوره و خانواده و همچنین پاسخگویی به احکام شرعی از اهداف برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان استان است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به استقبال مطلوب مردم استان زنجان و زائران گردشگر مذهبی از اجرای طرح بصیرت عاشورایی، گفت: امسال تعداد افراد حضور یافته در بقاع متبرکه استان زنجان 3 میلیون و 500 هزار نفر بود که افزایش حضور مردم نشان از اجرای مطلوب برنامه‌ها و ارتقای سطح کیفی آن ها است که البته تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی از جمله اهداف اصلی اجرای طرح بصیرت عاشورایی است./949/302/ب2

ارسال نظرات