۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۵۶۷۰۷
حجت الاسلام باقرزاده:

فضاهای معنوی نباید از اسلام انقلابی تهی شود/ اسلام فردگرای منزوی نباید در اماکن مقدس جا بازکند

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که فضاهای معنوی نباید از اسلام انقلابی تهی شود، گفت: با وجود تلاش های مذبوحانه مسؤولان حرم ها، مساجد، اماکن مقدس، مدارس و همه محافل دینی و اجتماعی باید به دنبال تزریق روح اسلام انقلابی در این گونه مکان ها باشند.
حجت الاسلام باقرزاده

حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به طرح شبهاتی مبنی بر این که حرم های مطهر جای مباحث سیاسی و نماز جمعه نیست، گفت: ظاهر این مسائل به گونه ای بزک می شود که گویی هدف از طرح آن و جدا کردن مباحث سیاسی از مکان های مقدس برای آرامش فضای زیارت است.

وی افزود: اما وقتی که به سلسله طرح این گونه مباحث توجه می کنیم معلوم می شود که این ها حلقه های مختلف و به هم پیوسته از یک جریان است، یک روزی بحث سیاسی نشدن مساجد را مطرح می کنند، روزی سیاسی نشدن هیأت های مذهبی را مطرح می کنند، یک بار بحث سیاسی نشدن عزاداری برای امام حسین(ع) را بیان می کنند و روز دیگری مسأله سیاسی نشدن حوزه های علمیه و دانشگاه را مطرح می کنند و امروز هم سیاسی نشدن حرم های مطهر را بیان کرده اند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که به نظر می رسد که این افراد از اسلام انقلابی به شدت هراسان هستند، اظهار داشت: این خطی است که از بیرون برای کمرنگ کردن اسلام انقلابی در مراکز گوناگون جامعه اسلامی القا می شود.

وی ادامه داد: اگر منظور این افراد از مباحث سیاسی مسائل جناحی باشد سخن درستی است اما اگر منظور آنها مسائل سیاسی به معنای انقلابی همانند استکبار ستیزی، نفاق ستیزی، مقابله با تجاوزات، امنیتی و دفاعی باشد که جلوه های اسلام انقلابی به شمار می رود برنامه ای است که از بیرون مطرح می شود و عده ای از داخل هم پیمانان آنها هستند و برخی هم فریب می خورند و اینگونه مباحث را مطرح می کنند.

حجت الاسلام باقرزاده تصریح کرد: ضمن این که فضای حرم های مطهر باید فضایی آرام باشد اما در عین حال تأکید داشته باشیم که فضاهای معنوی نباید از اسلام انقلابی تهی شود.

وی ادامه داد:با وجود تلاش های مذبوحانه مسؤولان حرم ها، مساجد، اماکن مقدس، مدارس و همه محافل دینی و اجتماعی  باید به دنبال تزریق روح اسلام انقلابی در این گونه مکان ها باشند.

وی عنوان کرد: نباید تحت تأثیر اینگونه القائات تن به این بدهند که اسلام منزوی فرد گرای بی تفاوت نسبت به جهان اسلام در مکان های مقدس جا باز کند که به ضرر اسلام و انقلاب و جامعه اسلامی است که بخواهند به این وسوسه ها گوش بدهند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات