۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۵۶۷۱۳
آیت الله صافی گلپایگانی:

دشمن درصدد تغییر افکار جامعه است/ لزوم بسیج حوزه و طلاب جهت پاسخگویی به شبهات

حضرت آ‌یت الله صافی با اشاره به تهاجم بی‌سابقه علیه دین اسلام از طریق شبهه‌افکنی در فضاهای مختلف گفت: اوضاع و شرایط به نحوی شده است که در فضاهای مختلف مي‌خواهند به دين اسلام ضربه بزنند، و فکر و خط صحیح مردم را عوض کنند.
آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مسؤولان مرکز ملی پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های انجام‌شده در این مرکز، گفت: ان‌شاء الله برنامه‌هايي که در رابطه با شناخت شبهات و دفع علمی آنها گزارش دادید، هر چه پر بارتر باشد، اسباب خوشحالي بیشتر حضرت ولي عصر(عج) خواهد بود، و البته اول کسي هم که از حوزه‌ها انتظار دارند که اين برنامه‌ها را پياده کنند و به مقاصدي که بايد برسد برسانند، باز هم آن بزرگوار هستند.
وی با اشاره به تهاجم بی‌سابقه علیه دین اسلام از طریق شبهه‌افکنی در فضاهای مختلف افزود: اوضاع و شرایط به نحوی شده است که در فضاهای مختلف مي‌خواهند به دين اسلام ضربه بزنند، و فکر و خط صحیح مردم را عوض کنند، جنگی که علیه عقاید حقه اسلام پیش آورده‌اند یک جنگ حقیقی است، و باید در این جبهه، لشکري با قدرت علمی و دینی بسیار بالا مشغول دفاع باشند؛ دفاع از دین، دفاع از مذهب و دفاع از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف.
این مرجع تقلید مسؤولیت حوزه‌های علمیه را در این مقطع از زمان، بسیار مهم شمرد و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه با پشتوانه قوی معارفی که از قرآن و اهل بیت(ع) دارند، باید با سه ویژگی لازم بیداری و آگاهی، بُنیه علمی قوی، و حضور جدی در عرصه دفاع، در جنگ نرم علیه دین و اعتقادات، در همه فضاها اعم از حقیقی و مجازی، پیشقدم باشند، و همه طلاب محترم در این امر بسیج شوند.
حضرت آیت الله صافی، در بخش دیگری از توصیه‌های خود به مسؤولان مرکز ملی پاسخگویی به شبهات دینی، ابراز داشت: اگر ما حرف نزنيم، عقاید مردم سست خواهد شد. ما نباید کوتاهي کنيم، هر چه کوتاهي باشد، همه مسؤوليم. البته باید بتوانیم در همه رشته‌های علمی لازم، وارد شویم، تا امکان پاسخگویی در همه رشته‌هایی که علیه اسلام، هجوم می‌کنند، باشد.
وی با تقدیر از برنامه‌های این مرکز در دفاع از اعتقادات، فرمودند: مقيّد باشيد در کار مهمی که در پیش گرفته‌اید، تنها قصد و هدفتان، رضاي خداوند متعال، و خوشحالی حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفدا باشد، و از خداوند متعال استمداد بطلبید که در این توفیقی که نصیبتان فرموده، بتوانید بیش از پیش موفق باشید.
/1323/د102/ج1

ارسال نظرات