۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۵۶۷۲۰
امام جمعه سپیددشت:

راهکار برطرف شدن بحران سوریه دست مردم این کشور است

امام جمعه سپید دشت حضور نداشتن نمایندگان مردم سوریه را از عوامل بی نتیجه ماندن نشستهای بحران سوریه عنوان کرد و گفت: راهکار برطرف شدن بحران سوریه دست مردم این کشور است.
سوریه

حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در زمینه بی نتیجه ماندن نشست هایی که در رابطه با بحران سوریه برگزار می شود، بیان داشت: نبود نماینده ای از سوریه در این نشستها از عوامل بی نتیجه ماندن آن است.

وی کشورهای منطقه را عامل بحران سوریه عنوان کرد و افزود: عربستان، قطر، آمریکا و انگلیس  علیه سوریه دست به اقدام می زنند و با حمایت گروه های تروریستی داعش در پی از بین بردن مردم و دولت سوریه هستند.

امام جمعه سپیددشت با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران و سوریه برای رسیدن به راه حل سیاسی در جهت برطرف شدن بحران سوریه، اظهار داشت: آمریکا و انگلیس با حمایت گروه های تروریستی داعش مانع به نتیجه رسیدن این نشستها می شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تنها راه به نتیجه رسیدن نشستهای سیاسی در رابطه با بحران سوریه، متعهد بودن کشورهای شرکت کننده در این نشستها است.

حجت الاسلام خاص امیری با اشاره به مقاومت مردم و دولت سوریه عنوان داشت: نشست لوزان به ما نشان می دهد آنچه خواسته ملت باشد، مورد توافق قرار نمی گیرد.

توقف جنگ عاملی برای قدرتمندتر شدن نیروهای داعش است

امام جمعه سپیددشت در ادامه به خواسته آمریکا در بحث توقف جنگ اشاره و اظهار کرد: برای ملت سوریه ثابت شده است که توقف جنگ چیزی جز قدرتمند شدن و تجهیز نیروهای داعش در پی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه خواسته مردم سوریه بیرون راندن بیگانگان است، بیان داشت: مردم سوریه می خواهند حکومت دست خودشان باشد و در این راه نیز همچنان مقاومت می کنند.

حجت الاسلام خاص امیری با اشاره به تلاش و هدف جمهوری اسلامی برای حل بحران سوریه، اظهار داشت: برگزاری این نشستها و فرمایشات رهبری نشان دهنده دفاع از حق است.

امام جمعه سپیددشت در ادامه موضع جمهوری اسلامی ایران را حمایت از دولتهایی برخاسته از دل مردم عنوان کرد و گفت: راهکار برطرف شدن بحران سوریه دست مردم است./9459/303/ب2

ارسال نظرات