۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۵۶۷۲۴
مدیر کل پدافند غیرعامل خراسان رضوی خبر داد؛

تدوین برش زیارت مشهد مقدس در حوزه پدافند غیر عامل

مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان رضوی با اشاره به لزوم تاکید بر پدافند غیر عامل در مشهد مقدس که سالانه میزبان 28 میلیون زائر است، گفت: خوشبختانه توانستیم برش زیارت مشهد مقدس در حوزه پدافند غیر عامل را تدوین کنیم که به معاونت زیارت تحویل داده شد.
مهدی فروزان، مدیر کل پدافند غیرعامل خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهدی فروزان، مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان رضوی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ما چهار نسل جنگ را از ابتدای خلقت انسان پشت سر گذاشته ایم.

وی ادامه داد: نسل اول جنگ های قومی قبیله ای، نسل دوم جنگ های انجام شده با سلاح سرد، نسل سوم درگیر با مواد منجره و در نسل چهارم جنگ های خاموش و نرم فراروی انسان ها بودند و در حقیقت از ابتدای خلقت بشریت چهارده هزار جنگ تا کنون اتفاق افتاده است.

هدف اصلی جنگ های شیعه و سنی تفرق وحدت انسان ها است

مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان رضوی با بیان این که امروزه جنگ های بین ادیان شیعه و سنی نمایان شده که هدف اصلی آن تفرق و برهم زنی وحدت میان انسان ها است، تصریح کرد: جامعه امروز برای مقابله با این تهدیدات دو نوع پدافند عامل و غیر عامل را عنوان می کند.

فروزان با بیان این که در جنگ های رو در رو پدافند عامل و در جنگ های نرم پدافند غیر عامل استفاده می شود، یادآور شد: پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات در راستای بازدارندگی با هدف کاهش آسیب پذیری جامعه به حداقل ممکن بوده تا مردم در مواجهه با بحران احساس نگرانی نکنند.

حضور اصل پدافند غیر عامل در تاریخ اسلام

وی با بیان این که برای عملیاتی کردن پدافند غیر عامل در جامعه باید پایبند به اصولی از جمله استتار و اختفا بود، اظهار کرد: اصل پدافند غیر عامل مختص به امروز نیست و در تاریخ اسلام هنگام تصمیم کفار قریش برای کشتن پیامبر(ص) نیر وجود داشت که به جای ایشان حضرت علی(ع) در بستر خوابیدند و این به سبب وحشتی بود که قریش از صلابت امام علی(ع) داشت.

مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان رضوی با بیان این که در طول هشت سال دفاع مقدس بحث اختفا و استتار چه در حوزه عملیاتی و چه در حوزه شهری نمود جدی داشته است، بیان کرد: باید بتوانیم تا با پراکندگی یا تمرکز زدایی، تمرکز مراکز حیاتی و مهم را از یک نقطه برداشت و در این راستا چند سالی است که شاهد برون رفت پایتخت از تهران بزرگ هستیم.

فروزان با بیان این که بحث تامین اقلام مورد نیاز در مواقع خاص جزء اقداماتی است که پدافند غیر عامل باید شکل دهد، خاطر نشان کرد: ما در حوزه شهرستانها هیچ ستادی در مقوله پدافند غیر عامل نداشتیم که خوشبختانه با موافقت استاندار شورای پدافند غیر عامل نیز تشکیل شد.

تدوین برش زیارت مشهد مقدس در حوزه پدافند غیر عامل

وی با بیان این که یکی از مکان های حساس کشور در این باره مشهد مقدس به سبب وجود حریم امن رضوی و حضور سالانه 28 میلیون زائر در این شهر است، تاکید کرد: بنابراین مشهد باید مکان امنی برای زائران باشد که خوشبختانه توانستیم برش زیارت در حوزه پدافند غیر عامل به ویژه درباره زائران پیاده برای اربعین تدوین کنیم که به معاونت زیارت تحویل داده شد.

مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان رضوی افزود: برای نخستین بار در کشور طرح جامع پدافند غیرعامل در حوزه راه و شهرسازی با همکاری دانشگاه مالک اشتر در حال تدوین بوده و بحث اصلی ما نیز آموزش و اطلاع رسانی به مردم در راستای شناسایی تهدیدات و روش مقابله با آنهاست./202/864/ب1

ارسال نظرات