۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۴۵۶۸۳۶
امام جمعه بابل:

فلسفه اربعین، ماندگاری پیام عاشورا و قیام کربلا در تاریخ است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی فلسفه اربعین را محو نشدن پیام عاشورا و قیام کربلا در تاریخ عنوان کرد و گفت: اربعین فرصتی برای اندیشیدن، تلاش برای حفظ آرمان سیدالشهدا(ع) و حرکت جهانی برای امتداد قیام آن حضرت است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در جمع خادمان اربعین حسینی شهرستان بابل در حکیم آباد این شهر، با اشاره به اهمیت مراسم بزرگ اربعین حسینی، گفت: برای شرکت در مراسم اربعین حسینی تأکیدات زیادی از سوی ائمه معصومین(ع) شده، تا حدی که از نشانه های انسان مؤمن شرکت در این حرکت مهم است.

وی افزود: در سالهای اخیر با انجام این راهپیمایی با شرکت بیش از 20 میلیون نفر و اثرات آن در جهان به ویژه در میان جوامع اسلامی، فلسفه تأکیدات ائمه اطهار(ع) برای شرکت در این مراسم بزرک روز به روز آشکارتر می شود.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل به پیوستگی اربعین با جریان شهادت امام حسین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: اربعین فلسفه مخصوص به خود را دارد و یکی از مهمترین آن محو نشدن پیام عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) در تاریخ است.

وی افزود: اربعین فرصتی برای اندیشدن و تلاش برای حفظ آرمان سیدالشهدا(ع) و حرکت جهانی برای امتداد قیام عاشورا است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به استقبال گسترده از سراسر جهان برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین، خاطرنشان کرد: مراسم بزرگ اربعین حسینی هر سال باشکوه و استقبال بیشتری برگزار شده و شعاع و دامنه آن گسترده تر می شود.

وی به تشکیل ستادهای مردمی اربعین حسینی در سراسر کشور پرداخت و گفت: ستادهای مردمی اربعین حسینی در سراسر کشور برای جلوه بخشی مراسم اربعین حسینی و خدمات رسانی به زائرانی است که با تحمل مشکلات و مصائب زیاد در این مراسم بزرگ معنوی شرکت می کنند.

امام جمعه بابل با اشاره به راه اندازی ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران در شهرستان بابل، تصریح کرد: خدمت رسانی در حوزه سیدالشهدا(ع) توفیق الهی است و باید قدردان این فرصت ارزشمند برای بهره گیری معنوی در مسیر نورانی خط سرخ حسینی بود.

وی افزود: با توجه به اینکه ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا به صورت کاملا مردمی اداره می شود، خیران و علاقمندان به ساحت سیدالشهدا(ع) کمکهای خود را در قالب نذورات و هدایا برای باشکوه برگزار شدن اربعین حسینی به این ستاد تقدیم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان طرح ریزی ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران برای حوزه اسکان، پذیرایی و برنامه های فرهنگی برای زائران اربعین در کربلای معلی، تأکید کرد: کسانی که به هر طریق امکان حضور در مراسم اربعین را ندارند با پرداخت هزینه زائران اربعین و فراهم کردن امکانات ستاد اربعین، در ثواب زیارت راهپیمایان اربعین سهیم شوند.

وی با دعوت برای تهیه امکانات ستاد مردمی اربعین، افزود: ستاد اربعین راهیان کربلا نیازمند امکاناتی مانند چادر، پتو و تغذیه است و حمایت های مالی خیران و علاقه مندان راه سیدالشهدا(ع) در شکوه بخشی به این راه نورانی مؤثر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اعزام 130 خادم اربعین حسینی از سوی ستاد راهیان کربلا مازندران، گفت: افتخار خدمت در راه سیدالشهدا(ع) و به ویژه به زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین، یک توفیق بالای الهی است و تمام خستگی ها و مصائب این کار بزرگ در نظر خادمان سیدالشهدا(ع) باید شیرین جلوه کند./1313/202/ب2

ارسال نظرات