۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۵۶۸۵۳
استاد حوزه علمیه:

مهم‌ترین وظیفه زنان در خانواده تربیت فرزندان با نیت الهی است

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه باقرالعلوم(ع) تربیت اسلامی کودکان را ‏ از مهمترین نیازهای جامعه امروز دانست و گفت: مهمترین کار خانم در خانواده تربیت فرزندان است، شهدای مدافع حرم در آغوش مادران زینبی تربیت شده اند، آقایان باید از خانمهای خانه دار خود سپاسگزاری کنند‏، مادران هم باید با نیت الهی خانه داری کنند، فرهنگ تشکر خانواده ها را سرشار از محبت می کند‏.
حجت الاسلام محمود نم نبات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمود نم نبات، مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه باقرالعلوم(ع) ‏اصفهان، شنبه شب در مراسم عزاداری دهه دوم محرم که در مسجد امام حسین(ع) اصفهان برگزار شد، گفت: باید در جامعه به یکدیگر کمک کنیم تا گره ها باز شود، مبادا سبب کور شدن گره ها شویم، هر کاری که موجب گشایش در کار مؤمن شود، کار نیک است و باید کمک کنیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: وقت کار نیک انجام می دهیم، باید ابتدا نیت خود را برای خدا قرار دهیم، نیت الهی کار ما را خدایی می کند و شرط تقوا را در عمل ما تأمین می کند، در خانواده ها هم همین طور باشد، یعنی اگر خانم در خانه کارهای تربیت فرزند و پخت غذا را بر عهده گرفته است، نیت خود را خدایی کند تا نسلی پاک و اسلامی را تربیت کند.

وی افزود: برخی می خواهند ارزش کار خانمها در خانه را کاهش دهند و  خانمهای خانه دار را بیکار جلوه دهند، می گویند فلان خانم بیکار است و در خانه نشسته، در حالی که اصلی ترین و مهمترین و با اجر ترین کار خانم در خانواده، همان خانه داری و تربیت فرزندان است، مهمترین نیاز جامعه امروز ما تربیت اسلامی کودکان است.

شهدای مدافع حرم در آغوش مادران زینبی تربیت شده اند

حجت الاسلام نم نبات اظهار داشت: اگر فرزند در کودکی تحت تربیت اسلامی مادر نباشد، بسیار مشکل است که در بزرگسالی بتواند یک جوان مؤمن مفید به حال جامععه اسلامی باشد، وقتی در زندگی شهدای مدافع حرم دقیق می شویم، می فهمیم که همه اینها در آغوش مادران زینبی تربیت شده اند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: افرادی که امروز در جبهه های علمی، فرهنگی و نظامی منشأ خیرات و برکات برای ایران و اسلام هستند، همگی با تربیت صحیح پرورده شده اند که توانسته اند به این درجات برسند، تربیت صحیح وقتی صورت می گیرد که مادر با نیت خدایی و برای قرب به خدا آن کار را انجام دهد.

وی اظهار داشت: وظیفه زن و مرد در خانواده تشکر کردن و قدردانی از زحمات یکدیگر است، آقایان باید از خانمهای خانه دار خود سپاسگزاری کنند تا آنها هم تشویق شوند و  تلاش بیشتری کنند، اما اگر انسان کاری را برای خدا انجام داد، حتی اگر طرف مقابل او تشکر هم نکرد، نباید ناراحت شود، فرهنگ تشکر خانواده ها را سرشار از محبت می کند./202/869/ب1

ارسال نظرات