۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۵۶۸۶۱
عضو فراکسیون قرآن و عترت:

حجاب ذیل عفاف هویت می‌باید

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با مهم خواندن مفهوم عفاف، گفت: بدون شک رعایت حجاب زمانی موثر است که فرد عفاف نیز داشته باشد.
زهرا سعیدی

زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه و عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، گفت: موضوع عفاف و حجاب امری شناخته شده در جامعه است، اما بنده همواره به رعایت حجاب در ذیل عفاف تأکید داشته‌ام.

وی افزود: اگر ویژگی‌های مختلف مقوله «حجاب» را مورد بررسی قرار دهیم، نه تنها نکته منفی در امر حفظ حجاب یافت نمی‌شود، بلکه موارد بسیار متعددی در زمینه‌های مثبت آن نیز می‌توان پیدا کرد، بر همین اساس از نظر عقلی حفظ حجاب یک موضوع منطقی و کاملا عقلایی است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تحلیل دینی در امر حجاب، عنوان داشت: قاعده دین‌مداری، حفظ دستورات و هنجارهای آن است، در دین مبین اسلام نیز با الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) به موضوع حجاب تأکید شده، که لازم است بانوان این امر دینی را رعایت کنند.

سعیدی تصریح کرد: حفظ عفاف و حجاب مقوله‌ای نیست که تنها مربوط به بانوان باشد، بلکه مردان جامعه نیز باید عفت داشته باشند و در پوشش خود سعی کنند هنجارشکنی نکنند، زیرا در نهایت حفظ عفاف و حجاب منجر به تحکیم‌بخشی نهاد خانواده‌ها خواهد شد.

وی با تاثیرگذار خواندن نقش حوزه‌های علمیه خواهران در امر بسط و گسترش عفاف، حجاب و فرهنگ‌سازی، بیان داشت: بدون شک نقش حوزه‌های علمیه خواهران در امر گسترش عفاف و حجاب بی‌نظیر است، باید حوزه‌های علمیه نقش افرادی را که قرار است در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کنند را پررنگ‌تر کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز باید در مقوله عفاف و حجاب یک نگاه فنی و مهندسی در حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد شود، به این شکل که نقاط ضعف، قوت و تهدیداتِ بسترسازی برای عفاف و حجاب با نمودارهای علمی مورد بررسی قرار بگیرد تا در نهایت با از بین بردن ضعف‌ها و تهدیدات، بتوانیم به احیای هرچه بیشتر عفاف و حجاب و اثربخشی آن در جامعه مبادرت بورزیم.

سعیدی در پایان با تشکر از خواهران شاغل در حوزه‌های علمیه، گفت: باید از نقش تاثیرگذار متولیان و زحمت کشان حوزه‌های علمیه خواهران تشکر کرد، زیرا این افراد در خصوص فرهنگ‌سازی برای مقوله‌های دینی بسیار تلاش می‌کنند./856/ت302/ج

ارسال نظرات