۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۴۵۶۸۶۳
مدیر مؤسسه فرهنگی مذهبی راه حق:

مدها، نمونه‌ای از الگوبرداری بی‌دلیل است

حجت الاسلام نخاولی با بیان این‌که مدها، نمونه‌ای از الگوبرداری بی‌دلیل است، گفت: فردی که اسیر مد است خودش به شعور خودش توهین می‌کند، یعنی می‌گوید من آنقدر قدرت تشخیص ندارم که چه رنگ و لباس و مدل مویی انتخاب کنم و باید دیگران به جای من تصمیم بگیرند.
حجت الاسلام نخاولی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمدمهدی نخاولی، مدیر مؤسسه فرهنگی مذهبی راه حق شب گذشته در مسجد النبی(ص) با موضوع علل و عوامل دین گریزی به سخنرانی پرداخت و گفت: اصلی‌ترین عامل و بلکه مهمترین عامل دینگریزی ضعف خود شخص است.

وی افزود: در این ضعف، گونه‌ای خودباختگی و مقهوریت و حالت از دست دادن شخصیت نسبت به فردی یافت می‌شود که دارای گروه منحرف و بی‌دینی است. شخصیت‌زدگی ناشی از خودباختگی فرد است؛ زیرا در مقابل او احساس ضعف می‌کند بنابراین جذابیت‌ها، این فرد را مجذوب می‌کند و توان فکر کردن را از او می‌گیرد و در مقابلش رام می‌شود.

حجت الاسلام نخاولی با بیان این‌که مدها، نمونه‌ای از الگوبرداری بی‌دلیل است، اظهار داشت: فردی که اسیر مد است خودش به شعور خودش توهین می‌کند، یعنی می‌گوید من آنقدر قدرت تشخیص ندارم که چه رنگ و لباس و مدل مویی انتخاب کنم و باید دیگران به جای من تصمیم بگیرند.

وی در ادامه گفت: هر زمان از فردی که دین، مساوی با اوست خطایی مشاهده کردیم می‌توانیم از دین خارج شویم. این افراد نیز خلاصه می‌شوند به اهل بیت(ع). این عزیزان نیز اسمشان نشان‌دهنده مقام آن‌ها است یعنی زمانی که به آن‌ها می‌گوییم معصوم نشان می‌دهد که از آن‌ها هیچ خطایی صورت نمی‌گیرد و نسبت آ‌ن‌ها با دین نسبت تضمینی است و دیگران هرچقدر انسان خوبی باشند رابطه‌شان با دین تضمینی نیست.

مدیر مؤسسه فرهنگی مذهبی راه حق با بیان این موضوع که عده‌ای دعوتشان به دین حکیمانه نیست، تصریح کرد:‌ افرادی که دعوتشان به دین حکیمانه نیست آسیب جدی به دین می‌زنند. این افراد گاهی در برخورد عملی خود تند هستند یا بار زیاد و سنگین به دیگران تکلیف می‌کنند. گاهی نیز در اعمال کار را به سهل‌انگاری می‌کشاند.

وی در ادامه افزود: یکی از عوامل مهم دینگریزی این است که بسیاری از افراد نمی‌توانند متشابهات را تشخیص دهند. بعضی از موارد در دین، متشابهات هستند که نمی‌توان آن را حل کرد. نباید این مسائل مطرح شود تا زمانی که فرد بر آن مسلط شود. البته گفتن این مسائل نیز ضرورت دارد زیرا ممکن است جزء احکام باشد.

گفتنی است این مراسم به مدت 10 شب در مسجدالنبی(ص) برگزار خواهد شد./202/862/ب1

ارسال نظرات