۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۵۶۸۶۴

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز خدمات و جمعیت هلال‌احمر استان تهران

حجت الاسلام اکبری از امضای همکاری بین مرکز خدمات حوزه علمیه تهران و جمعیت هلال‌احمر استان تهران خبر داد.
امضای تفاهم نامه همکاری مرکز خدمات و هلال احمر

حجت الاسلام ابراهیم اکبری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه روحانیت بازوی توانمند و عمود خیمه انقلاب است، گفت: سلسله جلیله روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به مسائل پیرامون خود و جامعه نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد. زیرا انقلاب اسلامی در واقع مصداق خارجی فکر و اندیشه حوزه‌های علمیه است. از این رو روحانیان و طلاب هر طور که می‌توانند باید از این نظام مقدس حمایت کنند.

وی افزود: در همین راستا مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان تهران جهت هماهنگی و همکاری با سایر نهادها و مراکز علمی، فرهنگی، امدادی و... تفاهم نامه‌ای را با آن‌ها به امضا می‌رساند و از جمله این نهادها سازمان جمعیت هلال احمر می‌باشد که ماهیت اصلی آن امداد رسانی به مردم مصیبت زده و خدمت رسانی به عموم مردم عزیز کشورمان است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه هلال احمر همچون بسیج جزء نهادهایی است که برخاسته از درون مردم و متکی به حمایت مردمی است، اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حمایت طلاب و روحانیان توان این را دارد که در موارد بسیاری با جمعیت هلال احمر همکاری و به آنان کمک کند و روحانیت شیعه در طول تاریخ نسبت به مسائل فرهنگی، نیازهای دینی مردم و حتی معیشت آن‌ها بی‌تفاوت نبوده و نخواهد بود.

حجت‌الاسلام اکبری با تاکید بر حضور فعال طلاب در هلال احمر، یادآور شد: با توجه به اینکه همه تشکل‌های دانش آموزی، دانشجویی، کارمندان دولتی و... در هلال احمر گروه ویژه و مخصوص به خود را داشتند ولی حوزه علمیه با این همه ظرفیت و اثرگذاری کلامی و عملی در بین آحاد مردم، فاقد جایگاه مشخص در جمعیت هلال احمر بود و هر طلبه‌ای هم که در آنجا عضو می‌شد تحت عنوان گروه‌های دیگر حضور داشتند ولی با امضای این تفاهم نامه همه طلاب و روحانیانی که عضو می‌شوند تحت عنوان «کانون هلال طلاب» خواهند بود.

وی ادامه داد: بنا بر این طلاب و روحانیان به هنگام حوادثی مثل زلزله، تصادف، سیل و... که بخشی از مردم دچار گرفتاری و مصیبت شده‌اند، چگونه می‌توانند از آنان حمایت نکنند و غمخوار مردم نباشند، در حالی که مردم روحانیان را از خود می‌دانند و به آن‌ها اعتماد دارند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه امدادگران هلال احمر از نخستین کسانی هستند که در محل حادثه حاضر می‌شوند، عنوان داشت: با این حال انتظار می‌رود روحانیت قبل از همه نهادهای امدادی در محل حضور داشته باشد، و شرایط آرامش و آسایش مصیبت زدگان را فراهم کند.

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره تفاهم‌نامه همکاری هلال احمر و مرکز خدمات، خاطرنشان کرد: برادران و خواهران امدادگر می‌توانند برخی مسائل شرعی که ممکن است در محل حادثه برای آنان پیش بیاید، در جلسه‌ای با روحانیان عضو هلال احمر مطرح کنند، تا این مسائل برای آنان به خوبی تبیین شود و امدادگران عزیز با علم به احکام شرعی در موقع امداد رسانی دچار شک و تردید نشوند.

وی افزود: طلابی که عضو هلال احمر می‌شوند افزون بر آموز‌ش‌هایی که همه امدادگران می‌بینند، به طور مستقل و خاص «احکام فقهی امداد و حوادث» را هم فرا گرفته و در این زمینه پاسخگوی نیازهای امدادگران نیز خواهند بود و این مسأله یکی از دغدغه‌های اصلی و از نخستین اولویت‌های ما در جمعیت هلال احمر است.

حجت‌الاسلام اکبری در پایان با بیان اینکه مرکز خدمات برای همه طلاب، ائمه جماعات و مبلغان محترمی که در هلال احمر عضو می‌شوند برنامه جداگانه‌ای دارد، اظهار داشت: این برنامه‌ها شامل مباحث مقدماتی همچون «آموزش‌های ابتدایی امداد و خدمات رسانی» تا سطح تخصصی مثل تشکیل «مرکز تدوین احکام فقهی امداد و حوادث» و «تربیت مربی» می‌باشد. از این رو با توجه به ویژگی‌ها و اقتضائات هر کدام از این عزیزان برنامه‌ریزی خواهد شد تا إن‌شاءالله حضور فعال، مؤثر و ویژه‌ای در هلال احمر داشته باشیم.

شایان ‌ذکر است در این تفاهم‌نامه همکاری، تشکیل «کانون‌های طلاب» و «خانه‌ هلال طلاب» جهت همکاری آموزشی در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، برنامه‌ریزی‌شده است./302/9592/ب1

ارسال نظرات