۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۴۵۶۸۹۶

چند خبر کوتاه از استان کرمان

همت خیر اناری در ساخت صحن امامزاد محمد صالح، فعالیت 96 مرکز فرهنگی و قرآنی در امامزادگان استان کرمان، وقف 2 قطعه زمین جهت امور امامزاده سید سلیمان کوهبنان و وقف یک دستگاه وانت به آستان امامزاده عبدالله شهرستان زرند از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
خبرکوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام محمد حسینی نوه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان انار گفت: به همت خیر نیکوکار، ساخت صحن جدید امام زاده محمد صالح (ع) این شهرستان در دست اقدام می باشد.

وی در تشریح جزئیات روند ساخت صحن جدیددر امامزاده محمد صالح (ع) اظهار داشت: عملیات عمرانی ساخت صحن امام حسن مجتبی (ع) بمساحت 2 هزار متر مربع از سال گذشته اجرایی شد و با تکمیل کاشی کاری دیوارهای داخلی و بیرونی صحن عملیات کاشی کاری کف در حال انجام می باشد.

حجت الاسلام حسینی نوه از کمک 12 میلیارد ریالی خیر نیکوکار در تکمیل این طرح خبرداد و گفت: تا کنون از سوی "حاج رضا عبدلی" تمامی هزینه ها و خدمات عمرانی ساخت صحن جدید تأمین شده است و در راستای اجرای طرح مودت از سوی یکی از خیرین محلی مبلغ 17 میلیون ریال جهت امور مدیریتی امامزاده اهدا شد.

فعالیت 96 مرکز فرهنگی و قرآنی در امامزادگان استان کرمان

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، با اشاره به استفاده از ظرفیت اماکن متبرکه جهت پرداختن به امور فرهنگی در جامعه از فعالیت 96 مرکز فرهنگی و قرآنی در امامزادگان کرمان خبرداد.

وی با اشاره به ظرفیت هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در اختیار همه ادارات و نهادها گذاشته شده است، گفت: مدنظر قرار دادن اهداف این نظام معنوی در برنامه ها و اقداماتی کهاز سوی ادارات صورت می گیرد یک ضروریت است.

حجت الاسلام قاسمی زاده تصریح کرد: از حیث فعالیتها و نوع خدمات فرهنگی ارائه شده، 20 امامزاده استان در سطح ملی شناسایی شده ودر حال پیگیری جهت راه اندازی ایجاد کتابخانه در بقاع متبرکه شاخص هستیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 96 امامزاده استان کرمان دارای مرکز فرهنگی و قرآنی فعال می باشند. که بیشتر برنامه های اجرایی این مراکز در بقاع متبرکه طبق دستورالعمل های سازمان اوقاف مدیریت می شود.

وقف 2 قطعه زمین جهت امور امامزاده سید سلیمان کوهبنان

رضا مطیع دولت، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان گفت: به همت دو خانواده نیکوکار کوهبنانی املاکی جهت امور آستان امامزاده سید سلیمان(ع) وقف شد.

وی افزود: از سوی خانواده طالبی 150 متر مربع زمین واقع در جنب امامزاده و در مورد وقف دوم از سوی خانواده رضایی زمینی به مساحت 100 متر مربع وقف شد.

مطیع دولت ارزش ریالی موقوفات ثبت شده را مبلغ 250 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: با ثبت این اقدام ارزشمند 7 مورد وقف جدید طی سال جاری در کوهبنان ثبت شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 5 هکتار زمین با کابری کشاورزی وقف آستان امامزاده می باشد که بیشتر مستعدکشت محصولات زراعی اند وهرساله از طریق آگهی مزایده به اجاره واگذار می شوند و درآمد حاصل از اجاره این اراضی صرف امور مباحث فرهنگی ، مدیریتی و عمرانی امامزاده و اجرای ویژه برنامه های ملی و مذهبی می شود.

 وقف یک دستگاه وانت به آستان امامزاده عبدالله شهرستان زرند

علی حسنی نژاد سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند از وقف یک دستگاه وانت به آستان امامزاده عبدالله(ع) بخش مطهر آباد این شهرستان خبر داد.

وی تصریح کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی ایام عزاداری در دهه اول محرم در آستان مقدس 8 امامزاده عظیم الشان این شهرستان برگزارشد و در راستای اجرای برنامه خیمه های معرفت مستقر در اماکن متبرکه در خصوص ترویج فرهنگ وقف در جامعه مورد وقف جدیدی از سوی خانواده نیکوکار موسوی جهت رفع امور مدیریتی و عمرانی امامزاده عبدالله (ع) بخش مطهر آباد ثبت شد.

حسنی نژد افزود: این خانواده نیکوکار در یک اقدام خداپسندانه با حضور در غرفه وقف های جدید خیمه معرفت امامزاده یک دستگاه وانت خود را وقف این امامزاده عظم الشان کردند.

سرپرست اوقاف شهرستان زرند با بیان اینکه این دومین وقف ثبت شده امسال می باشد، اظهارکرد: در شهرستان زرند قریب به 590 موقوفه ثبت سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف کشور می باشد که از این میان 287 مورداز موقوفات ثبت شده با نیت عزاداری و برپایی مجالس عزای حسینی وقف می باشند./303/9709/ب1

ارسال نظرات