۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۵۶۹۰۵
آیت الله نوری همدانی:

سازش با غرب عزت نصیب کشور نخواهد کرد

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که نباید در برابر غرب منفعل باشیم، اظهار داشت: دستور قرآن است که باید برخورد ما با دشمن برخودی هوشیارانه، بیدارانه و همراه با شجاعت و صراحت باشد تا دشمن ازما بترسد؛ حال کسانی که امروز در برابر کفار و غرب نرمش نشان می دهند و از سازش با آنها دم می زنند بدانند عزت از این راه به دست نمی آید.
 حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از معاونان و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار با بیان این که یکی موضوعات در قرآن مجید و فرهنگ اهل بیت(ع) حفظ عزت مسلمانان است، اظهار داشت: مؤمنان باید طوری برخورد کنند و عزت اسلام ومسلمانان مهمترین وظیفه ما باشد و در همین راستا اصولی در قرآن مجید و روایات برای تأمین عزت مقرر شده است که برخی از آنها را بیان می کنیم.

اصول کسب و حفظ عزت در جمهوری اسلامی

وی افزود: اصل نخست ایمان است؛ کسانی که ایمان به خدا دارند همیشه توکل و تکیه گاهشان خدا است، همچنانکه در قرآن کریم 750 آیه در مورد ایمان بیان شده که گاهی از جلوه های آسمان و گاهی زمین و گاهی گل و گیاه و دریا شگفتی هایی را بیان می کند تا بگوید عالم، قانون مند است و هیچ موجودی بدون قانون زندگی نمی کند و قانونگذار اصلی هم خدا است و هرچیزی را با نظم و اندازه خاصی آفریده است که همه این موارد برای افزایش ایمان در ما است.

استاد برجسته درس خارج با اشاره به این که تمام علوم از نظم در عالم به وجود آمده است، ابراز داشت: نخستین اصلی که برای تأمین عزت خودمان وجود دارد ایمان و اعتقاد به خدا است؛ کسی که ایمان ندارد ضعیف و ذلیل است چون پشتوانه ای ندارد برخلاف انسان با ایمان که ترسی در وجود خود راه نمی دهد چون به وظیفه خود عمل می کنند و قرآن نیز این افراد را برترین انسان ها می داند.

وی عنوان کرد: دومین اصل وحدت و اتحاد است که در قرآن می فرماید: «هیچگاه با هم اختلاف نکنید که اختلاف باعث سستی و سقوط است»؛ دشمن نیز از همان ابتدا با اختلاف ضربه می زند و با اختلاف قومی و قبیله ای، مذهبی و موقعیت های جغرافیایی مسلمان ها را به جان هم می اندازند و خودشان در حاشیه نفس راحت می کشند.

اتحاد راه مبارزه با داعش و تکفیر

این مرجع تقلید با تأکید بر این که اگر اتحاد داشتیم امروز اثری از داعش و تکفیری در جهان نبود، عنوان داشت: امروز نیز اگر متحد باشیم و اختلافات را کنار بگذاریم دشمنان وحشت زده می شوند؛ سومین اصل برای عزتمندی داشتند نظام مقتدر است همچنانکه پیامبرگرامی اسلام بعد از این که اسلام را تثبیت کرد برای سلاطین نامه نوشت و فرمود باید همه شما در برابر اسلام تسلیم باشید.

وی با بیان اینکه ما افتخار می کنیم نظام ولایی و اسلامی داریم که با قدرت به راه خود ادامه می دهد، خاطرنشان کرد: امروز در دنیا ارتش زیاد است ولی با علاقه و عشق کار نمی کنند، اما مردم ما برای انقلاب اسلامی با جان و دل کار می کنند چرا که انقلاب ما ما با سه اصل اساسی به نتیجه رسید و با حفظ این اصول ادامه پیدا می کند که این سه اصل اسلام ناب محمدی، مردم  و ولایت فقیه است هستند.

استاد برجسته درس خارج با بیان اینکه یکی از مسائل ضامن عزت و امنیت در کشور امر به معروف و نهی از منکر است، تأکید کرد: ما با رکن رکین ولایت فقیه است که امروز آیت الله خامنه ای سکان دار این کشتی می توانیم عزت و عظمت خود را حفظ کنیم و شما هم بدانید ولایت فقیه آن قدر تأثیر عمیق دارد که در هر شهری می رویم هزاران نفر عاشق ولایت و شهادت داریم.

امنیت ایران مرهون افراد ولایت مدار بصیر است

وی ادامه داد: امنیتی که ایران اسلامی دارد مثال زدنی است و در جای دیگر همانند آن نیست چون افرادی عاشق ولایت، هوشیار و بیدار داریم و تا این افراد در جامعه حضور دارند و فعالیت می کنند ما عزت همیشگی خود را خواهیم داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اصل چهارم در حفظ عزت عنوان کرد: چهارمین اصل این است که در برابر غرب منفعل نباشیم بلکه برخورد ما با دشمن برخودی هوشیارانه، بیدارانه و همراه با شجاعت و صراحت باشد تا دشمن ازما بترسد که دستور قرآن نیز همین است که در برابر دشمن نرمش نداشته باشیم؛ حال کسانی که امروز در برابر کفار و غرب نرمش نشان می دهند و از سازش با آنها دم می زنند بدانند عزت از این راه به دست نمی آید بلکه عزت در دست خدا است.

دشمن از تشکیل حکومت اسلامی در جهان هراس دارد

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به آیه 24 سوره توبه، اظهار کرد: دشمن می ترسد مبادا در یمن و سوریه و عراق حکومت اسلامی همچون ایران برقرار شود به همین دلیل از قتل و خونریزی دریغ نمی کند ولی دشمنان بدانند عاقبت پیروزی با اسلام و مسلمانان است و امام نیز در جای جای کلمات خود به این مطلب اشاره کردند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ما مقدمه ظهور امام زمان(عج) است، ابراز داشت: وقتی در کل دنیا مستضعفان چشم به این انقلاب دوخته اند و دشمنان نیز روز به روز منفورتر می شوند زمینه برای ظهور فراهم می شود هرچند این مسائل به صورت تدریجی شکل می گیرد و برای این امر خون دادن لازم است./1330/پ202/ج

 

ارسال نظرات