۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۵۶۹۳۰

نشست خبری اولین کنگره بین المللی کودکان شهید برگزار شد

نشست خبری اولین کنگره بین المللی کودکان شهید با حضور احمد حق طلب دبیر کنگره بین المللی کودکان شهید و مینو اصلانی مسؤول بسیج جامعه زنان کشور در پاتوق خبر برگزار شد.
کودک کشی کودک کشی کودک کشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مینو اصلانی مسؤول بسیج جامعه زنان کشور ظهر امروز در نشست خبری اولین کنگره بین المللی کودک شهید که در پاتوق خبر برگزار شد با اشاره به اینکه این کنگره می‌تواند می توانیم چهره ابر قدرت‌هایی که پشت پرده کنوانسیون‌های بین‌المللی پناه گرفته‌اند نشان دهد، اظهار داشت: در این راستا مستند سیزده قسمتی با شعار 70 سال _ابر قدرتی آمریکا و 70 سال_کودک کشی تولید شده که در این مستند‌ها آمار دقیقی از فجایع کودک کشی ارائه گشته است.

وی ادامه داد: در نظر داریم روز شهادت حضرت رقیه(س) ویژه برنامه سه ساله‌های حسینی را در کشور برگزار کنیم، این مراسم در تهران در مرقد مطهر امام راحل درپنجم ماه صفر برگزار خواهد شد، در طول این مدت محور این همایش این بوده است که یک خیزش مردمی شکل بگیرد زیرا سایر ارگان‌ها چون سازمان‌های بین المللی فقط یک بیانیه در جهت کشتارهای جهان صادر می‌کنند که فقط رفع تکلیفی برایشان شود، اما ما در نظر داریم از خیزش مردمی برای حمایت حقوق کودکان استفاده کنیم.

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه انتظار می‌رود رسانه‌ها در طول این یک سال از فعالیت کنگره معصومیت کودکان را نشان دهند، خاطرنشان کرد: به همین منظور ما در این کنگره جمع‌آوری آمار کودکان شهید، ایجاد بانک اطلاعات از کودکان شهید، جمع‌آوری عکس از کودکان شهید، تدوین آلبوم عکس کودکان شهید، تدوین کتب کودکان شهید، ترجه کتاب‌های تولیدی برای کودکان شهید، فراخوان و مقالات، گنجینه کودکان شهید، کانال شبکه اجتماعی و... خواهیم داشت که توقع داریم اصحاب رسانه آنها را پوشش دهند.

اصلانی تاکید کرد: در این کنگره کشورهای لبنان، فلسطین، عراق، پاکستان، یمن، بحرین، ویتنام، سوریه نیجریه، آفریقای مرکزی و افغانستان به عنوان حلقه اول برای شروع کار دعوت شده‌اند زیرا حوادث در این کشورها به روزتر است، همچنین در مرحله دوم تلاش داریم از کشورهای آمریکا لاتین و اروپا دعوت به عمل آوریم.

وی یادآور شد: در برپایی این کنگره سازمان‌هایی چون سازمان صدا وسیما، سازمان ارتباطات اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، کانون پرورشی کودک و نوجوان، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، سازمان‌های مردم نهاد، کمیته امداد امام خمینی(ره)، کانون هابیلیلان، رده‌های اقشاری بسیج، شبکه افق و سازمان اوج و مرکز حمایت از فلسطین ما را یاری می‌کنند.

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور در راستای اهداف کنگره ابراز داشت: هدف ما در این کنگره تبیین ظلم و جنایت علیه کودکان و مردم دنیا، شناساندن کشتار کودکان، تبیین ابعاد مختلف جنایت علیه کودکان، معرفی دولت‌ها و افراد جنایت‌کار عیله کودکان، جریان‌سازی علیه جنایات کودکان در سطح بین المللی، راه‌اندازی انجیو‌های مختلف در این زمینه، انعکاس و پوشش خبری جنایات علیه کودکان، پیگیری حقوقی موضوع از سازمان‌ها و نهادهای بین المللی، جلوگیری از بمباران اماکن مربوط به کودکان، پرداختن به اوج مظلومیت کودکان و پرده برداشتن از چهره کریه استکبار و نظام سلطه است.

اصلانی در پایان گفت: محل برگزاری اجلاسیه اصلی در تهران خواهد بود، البته پیشنهاد برای مکان برگزاری این کنگره از جمله در وزارت کشور، مصلی و.. زیاد بوده که این پیشنهادات بررسی خواهد شد./816/202/ب3

 

ارسال نظرات