۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۵۶۹۵۲

مسجد تاریخی کریم‌خان تبریز به روی نمازگزاران بسته شد

به دنبال ترک‌خوردگی و احتمال وقوع حادثه در بخش هایی از مسجد تاریخی کریم‌خان تبریز، این مسجد تا اطلاع ثانوی به روی نمازگزاران بسته شد.
رسیدگی به مشکلات مسجد کریم خان رسیدگی به مشکلات مسجد کریم خان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به دنبال رانش زمین، ترک خوردگی تاق گنبدها و دیوارها و آسیب دیدگی و احتمال وقوع حادثه در بخش هایی از مسجد تاریخی کریم‌خان تبریز، با هماهنگی فرمانداری، سازمان اوقاف و میراث فرهنگی این مسجد تا اطلاع ثانوی به روی نمازگزاران بسته شد.

رحیم شهرتی‌فر، فرماندار تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: جلسه رسیدگی به مشکلات این مسجد با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، اعضای هیأت امنای مسجد کریم خان، نمایندگان شهرداری، اوقاف و امور خیریه و قطار شهری برگزار شد که مصوبات آن در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد هیات امنای مسجد کریم خان از امروز مراسم ها و اقامه نماز را به علت احتمال وقوع حادثه در این مسجد برگزار نکند و آن را به اداره کل میراث فرهنگی استان تحویل دهد. میراث فرهنگی نیز طی مدت 15 روز نسبت به مطالعه، بررسی و علت یابی رانش و تشدید ترک خوردگی های مسجد اقدام و طرح اجرایی مرمت، پایدار سازی و بازسازی آن را ارائه کند.

شهرتی فر افزود: همچنین مقرر شد با توجه به تجمع آب های سطحی در پیرامون مسجد کریم خان شهرداری منطقه 8 تبریز موضوع را بررسی و اقدام های لازم را در خصوص هدایت اصولی و ایمن آن ها انجام دهد و با توجه به وجود دو باب مغازه در جوار مسجد کریم خان اوقاف و امور خیریه نسبت به صدور اخطار تخیله محل ها اقدام و تمهیدات لازم را انجام دهد.

فرماندار تبریز با بیان این‌که عوامل متعددی در تخریب و ترک‌خوردگی طاق‌ها و صحن مسجد می‌تواند اثرگذار باشد، گفت: مقرر شد با توجه به خطر ساز بودن محل مسجد و ساختمان سرایداری و تجاری های محل، اداره کل اوقاف استان با همکاری هیات امنا، سازمان قطار شهری و اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به بیمه کردن آن ها اقدام های لازم را انجام دهد./935/203/ب3

 

ارسال نظرات