۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۵۶۹۶۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

آسیبهای عزاداری ماه محرم در خراسان شمالی کاهش یافت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ماه محرم امسال با همکاری نهادهای مختلف، آسیبهای عزاداری در استان هم در حوزه محتوا و هم در حوزه شکل به نسبت سال گذشته بسیار کمتر شده بود.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اعزام حدود هزار روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی استان همزمان با دهه نخست ماه محرم، اظهار کرد: خراسان شمالی ازجمله استانهایی بود که در دهه نخست ماه محرم امسال درزمینهٔ اعزام روحانیان مبلغ محدودیت خاصی نداشت.

وی با اشاره به اینکه ما شرط بومی بودن و محدودیت سقف اعزام روحانیان مبلغ را نداشتیم، اضافه کرد: اگرچه به لطف الهی قریب به هزار نفر روحانی مبلغ در سطح استان اعزام داشتیم اما ظرفیت استان تا هزار و 200 نفر روحانی مبلغ است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه در دهه نخست ماه محرم امسال تقریباً هیچ روستا و مرکز تجمعی در خراسان شمالی خالی از روحانی نبود، ادامه داد: همچنین امسال برای نخستین بار گروه‌های تبلیغی شامل یک مبلغ و یک مبلغ‌یار به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی با بیان اینکه در دهه نخست محرم امسال آسیبهای اعزام در سطح استان قابل توجه نبود، افزود: شرایط پذیرش روحانیان مبلغ در هیأتها و همکاری مسؤولان هیئات مذهبی استان درمجموع خوب بود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه محرم امسال با همکاری و هماهنگی نهادهای مختلف، آسیبهای عزاداری در خراسان شمالی به‌شدت کاهش یافت و در شهرستانها هم همین اتفاق روی داده بود.

به گفته حجت‌الاسلام خادمی در عزاداریهای دهه نخست ماه محرم امسال در استان، آسیبها در حوزه شکلی و محتوایی کاهش یافت؛ هرچند که هنوز برخی از آسیبهای عزاداری وجود دارند و رفع آنها زمان‌بر است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: رهبر معظم انقلاب هم نسبت به عزاداری‌ها در سطح کلان کشوری هم در حوزه محتوا و هم در حوزه شکل اظهار مسرت و رضایت کردند که این رضایت مایه افتخار و مسرت است؛ اما امید می‌رود سال به سال عزاداریهای ماه محرم از نظر شکلی و محتوایی بهتر شوند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ عزاداران حسینی در روز تاسوعا در بجنورد، اظهار کرد: اگرچه امسال تجمع تاسوعا به‌خوبی برگزار شد اما مطلوب نبود.

وی با بیان اینکه استفاده از طبل و تشکیلات هیئات مذهبی برای برنامه متمرکز تاسوعای حسینی مناسب نبود، ادامه داد: اگر قرار است این تجمع برگزار شود باید به‌صورت هماهنگ و منظم باشد.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با اشاره به در پیش بودن بیست و هشتم صفر، سالگرد شهادت امام رضا (ع) و حرکت کاروانهای پیاده عزاداری از خراسان شمالی به سوی مشهد مقدس، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که حرکت پیاده بانوان زائر کاهش یابد؛ زیرا این موضوع آسیب‌زا است./9314/202/ب3

ارسال نظرات